Tror ni SD-fötter skulle göra någon märkbar förbättring?
Och jag har använt SD-fötter förr och anser att de är bättre än spikes så den diskussion behöver vi inte ta här

Moderator: Redaktörer
BellsnWhistles skrev:De väger 63 kg stycket och foten är en klump i gjutjärn tror jag. Står mycket stadigt som det är med bara filttassar under sig idag.
Tror ni SD-fötter skulle göra någon märkbar förbättring?
Och jag har använt SD-fötter förr och anser att de är bättre än spikes så den diskussion behöver vi inte ta här
matssvensson skrev:SD fötter kopplar effektivt bort högtalarna från underlaget, vilket minskar risken för stomburna störningar. Är det något du upplever problem med, eller har grannarna klagat?
mvh, mats
KarlXII skrev:Ibland blir det skillnad, ibland inte. Ibland blir det märkbart bättre men ibland blir det märkbart sämre.
Ett vågspel så gott som något.
KarlXII skrev:Ibland blir det skillnad, ibland inte. Ibland blir det märkbart bättre men ibland blir det märkbart sämre.
Nattlorden skrev:KarlXII skrev:Ibland blir det skillnad, ibland inte. Ibland blir det märkbart bättre men ibland blir det märkbart sämre.
Blir det märkbart sämre av att ta bort att golvet spelar med så är det läge att byta högtalare *IMO*
Piotr skrev:Om betonggolvet ligger på en grusbädd köper jag att det inte vibrerar...?
darkg skrev:Jag tycker att det borde vara mindre lönt att sätta sd-fötter ju tyngre lådan är, men säker är jag inte.
BellsnWhistles skrev:Piotr skrev:Om betonggolvet ligger på en grusbädd köper jag att det inte vibrerar...?
Källargolv. Lera direkt under (och detta vet jag efter att ha bilat upp ett ställe). Jag uppfattar det som ganska vibrationsfritt.
petersteindl skrev:Om man gör en högtalare som väger mindre än luften så att den svävar så behövs inga fötter, men kanske ett snöre? Dessutom spar man hörseln.
Laila skrev:Grannen under hör inte av sig lika ofta efter att jag monterade SD-fossingar . . . typ.![]()
(Så visst, lite ensamt kan dä kännas ibland, men dä ä välan smällar man får ta.)
Adhoc skrev:Rätt maxbelastade får sylomermaterialet i ca 12 mm tjocklek en egenresonans kring 16 Hz (om jag minns rätt från Getzners sidor) och då avisolerar dom effektivt från ca 23 Hz och uppåt, så dessa frekvenser inte går vidare som stomvibrationer till omgivningen.
darkg skrev:Jag tycker att det borde vara mindre lönt att sätta sd-fötter ju tyngre lådan är, men säker är jag inte.
PerStromgren skrev:Om högtalaren väger - säg - 10 ton, gör SD-fötter (dimensionerade efter denna vikt) fortfarande nytta?
PerStromgren skrev:Om högtalaren väger - säg - 10 ton, gör SD-fötter (dimensionerade efter denna vikt) fortfarande nytta?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 31 gäster