petersteindl skrev:Alexi skrev:RogerGustavsson skrev:Själv sitter jag alltså med "Svarte Petter" (Sabre ES 9018). Borde jag tycka att det är tråkigt att lyssna via min Audiolab 8200 CDQ? Måste jag koppla in en annan CD-spelare och testa (står en ickeansluten Denon DCD-625 brevid)?
Blir den "Svarte Petter" bara för en person rapporterat att han uppget att
vid lyssning så funkar tyvärr inte ljudet i hans öron och det blir trist att lyssna på?
Själv sitt jag just nu och lyssnar genom en DAC med fyra Sabre ES9018 och upplever inga tendenser till lyssningströtthet etc.
Lyssningströtthet är inget som jag tycker mig uppleva med Sabre ES9018. Det låter för snällt och tamt i mina öron. Det gör att det blir trist att lyssna på d v s oengagerat. Den har många fördelar jämfört med min gamla DAC men tyvärr också en nackdel som gör att jag väljer bort att jobba vidare med Sabre ES9018. Jag kan säga att livet vore definitivt enklare om jag gillade Sabre ES9018. Om du upplever dig som "Svarte Petter" så är väl jag kanske "Kalle Anka"
Mvh
Peter
Jag såg mätningar på den dac som du håller på att utveckla i någon tråd här och det såg intressant ut. Passar på att lägga fram några önskemål på funktionalitet
- Många som enbart har tvåkanalsystem vill kunna koppla in divers digitala apparater till sin dac, tex. TV, mediaspelare och spelkonsol. Sådana apparater har ofta optisk utgång därför är det bra om det finns 2-3 optiska ingångar även om det kanske inte är dom man använder i första hand för musiksingalen.
- Volymkontroll så att man kan använda dacen som försteg. Det är också och bra om den har hörlursutgång.
- Om du också bygger in stöd för MQA och Roon Ready så gör jag vågen