Nu har jag precis kvickat till efter en sån där nästan religiös upplevelse igen. Så, jag får en sån där korstågskänsla för Carlsson högtalare (90-tals serien) i hela kroppen och vill dela med min om min upplevelse och få hela världen att inse sanningen.
Men men... Där går jag bet. Faktum är att detta är nog en rätt vanligt förekommande händelse.

Det är bra musik, det låter precis som man själv vill ha det och vill dela med sig. Då förklarar man hela historien med spikes, kablar, shaktis och vad ni nu vill enbart för att hjälpa sin närmaste till samma religiösa upplevelse. Då får man kommentaren. Spikes?!

Är du galen! Det fungerar ju aaaaldriiig!
Och här sitter jag med snabbt försvinnande ståpäls isamma ögonblick som jag fick det första svaret. Man känner ilskan liksom.

Det funkar ju hos mig liksom! Prova själv! Och så gör den andra och det funkar inte hos honom. Några hånfulla kommentarer och vi är igång.
Så... Detta 'fenomenet' är alltså en grogrund för het 'kabeldebatt' som jag ser det.

Mer sånt!

Mer debatt! Mer kabelfetichister vill jag se! Fler rörkillar! Var tog Linnarna vägen?

.
Och så har vi de där ilskna som tycker att faktiskt.se är ett LTS-forum. Men det är det inte!

Faktum är att alla är välkomna! Därav alla LTS-arna?

Men man kan ju ställa sig frågan om folk verkligen vill ha en öppen debatt? Vill de bli styrda? Är de rädda för en debatt? Men jösses. Det är ju HiFi apparatur vi pratar om. DET ÄR INTE HELA VÄRLDEN!

Vad som ÄR hela världen (för min del) är när man ser delar av sitt kära internet bli 'styrt' och att inte alla är välkomna på vissa 'ställen'. Det är lite synd men samtidigt deras frihet att välja att ha det så. Jag tycker det valet är FEL FEL FEL FEL FEL F.E.L!
Så ge oss en humanistisk kabeldebatt och låt teknikerna hamra på Er. Det är inte i hela världen.

Faktum är att drama är skoj.
GOD JUL

Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.