hifikg: Jo jag vet och är själv inte den som bara hur som helst litar på mina upplevelser (

fan vad sjukt det låter när man säger så på något vis.... )
Och jag ämnar att lyssnar massor mer på både pre25 och Marantz nr1604 innan jag bestämmer mig för vad jag tycker
Blinda tester har jag svårt med då jag tappar fokus då tyvärr... jag blir så koncentrerad på att höra skillnader att det är det enda jag hör (även där inga skillnader finns) men missar helheten där jag upplever att skillnaderna framträder
Jag måste helt vara utan förväntning för att blinda tester ska fungera och det är inte så lätt att ordna tyvärr.... så blinda tester kan ge utslaget att jag nästan inte hör skillnad på min köksradio och stora anläggningen, medan jag dubbelblint hör tydlig skillnad på piP och piPs.
Men samma sak gäller vid långtidslyssning (det jag ägnar mig åt nu) jag har aldrig upplevt att intrycken från långtidslyssning har felat med tiden eller gått mot vad som sedan kan mätas och/ eller förklaras tekniskt

Så jag personligen liter inte på mina första intryck som om dom skulle vara någon sanning, men jag har fullt förtroende för att jag under tid kan passera alla egna inställningar som påverkar och faktiskt få en bild av hur något påverkar eller inte.
Kan ju nämna att jag har testat en hel del olika kablar och insett nästan omedelbart att ingen större skillnad finns, förutom i ett fall där det var en grovt felkonstruerad kabel som testades, den stack ut lite med att beslöja ett område av diskanten.
Sprudel: Lite, alltså så pass lite att jag inte är säker än på om just det blivit bättre, det får vi se idag när jag har tänkt att komma in receivern som försteg igen
ska bli spännande att se hur mycket som bara är placebo och inbillning
Eller hur mycket som faktiskt redan nu faktiskt är bestående intryck !