Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Helst inte!
Detta handlar inte om köpråd, utan det är en väldigt generellt om hifi-fråga, tycker jag. Kanske den generellaste i Faktiskts historia?![]()
Tråden är inte avsedd att handlar om de produkter man kan köpa överhuvudtaget. Ej heller om köp av något.
Vh, iö
- - - - -

Harryup skrev:Ett balanseringsinlägg om Ingvar tillåter.
Har jobbat i butik själv så jag vet att kunder kan vara envisa, korkade, oförskämda och missinformerade när dom kommer till en butik, precis som säljaren kan vara det. Och vad det nu var som hände kanske bara inträffade just denna gång man var inne så det är kanske tendenser som är viktigast.
Båda parter är nämeligen människor så det kan gå fel ibland för alla.
Så fundera innan ni sågar någon på ett forum. Var jag själv delaktig i att det inte gick bra kanske om jag skulle försöka se det objektivt ifrån säljarens synpunkt? Är det alltid så här i denna butik? Eller kanske puckona har bättrat sig?
Vee-Eight skrev:Audio Concept i Stockholm
Robban är trevligheten själv och är inte alls en sälja-till-varje-pris-typ. Ständigt mysig stämning. Gott kaffe.
IngOehman skrev:Robban är faktiskt, tillsammans med ljudmakaren, den enda som i butik som fått sälja mina högtalare (under en kort tid). Det var när han drev skandinavisk hifi.
En annan butik man inte bör missa är förresten Cinema Concept. Det är väl det enda stället där man kan bilda sig en någotsånär bra uppfattning om hur olika projektorer ser ut i förhållande till varandra (fast varför är väggarna alldeles för ljusa???). Fast bäst går sådana jmförelser förstås att göra på den årligt återkommande mässan han (Jimmy) kör. Tycker han borde ha mässa året runt!
Det enda han inte har är trestråliga crt-projktorer, så vill man ha sådan är det Runt Ljud/hemmabiobutiken/Laserföreningen på Ulvsundavägen 181 D i Bromma man besöker!
Min absoluta favvobutik just nu är ingen hifi-butik alls dock, utan en DVD-butik, nämligen 'bara DVD' på s:t Eriksgatan. Man ägnar ju mera tid åt att köpa fonogram och videogram, än åt att köpa apparater.
IngOehman skrev:
Grundprincipen är att man inte får säga något dåligt om en butik som första inlägg om butiken. En butik som någon sagt något bra om får man dock inlägga invändningar emot, om man har dåliga erfarenheter.
Vee-Eight skrev:Flint:
Tror nog att Audio Concept är tilltalande då Robban besitter en hel del kunnande och förvaltar den ödmjukt. Det han inte kan erkänner han villigt också. Det är aldrig frågan om hur saker och ting ligger till, utan man får i lugn och ro skapa sig sin egen uppfattning. Man får inte serverad några värderingar om man inte frågar efter dem.
"Jag vet inte men om du vill så tar jag reda på det" är inte fel.
Vad jag kan påminna mig så har IÖ aldrig haft den
inställningen men efterlyser den hos andra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster