Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Jag väntar gärna på bilder så jag vet att jag ger rätt intryck då jag inte har koll på vad alt hette, men jag har klart för mig vilka som var höjdpunkterna och bottennappen. För en gångs skulle ska jag totalsåga ett par högtalareoch samtidigt höja andra.
FBK skrev:Dessa måste vara bra alternativ till dem som gillar Carlsson och Larsen, lite mjukare diskantåtergivning och mer botten http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=2428&menu=1
JM skrev:Det bästa med mässor är att träffa gamla o nya bekanta.
Hade ett långt och ingående samtal med Peter S om dagsläget och möjligheterna i nära framtid. Mycket spännande är på G.
En stolt Morello dök upp ett LTS blad där en viss förstärkare var testad. Morello självkänsla var klart på topp. Till allas förtjusning hade Morello en klocka som gick flera timmar fel.
Peter S försökte haffa hifikg men han smet.
Annars sätter dipol-lyssnandet hemmavid sina spår. Nästan alla låd-högtalare på mässan låter som ljudet kommer ur ett litet hål ur en virtuell vägg parallellt med högtalarfronterna. Det är uppenbart att jag allt mer saknar, vid primitivt stereolyssnande, den så viktiga spatiala komponenten som mer än 15 ms fördröjda reflexer, med samma frekvensinnehåll som direktljudet, ger.
I år visade Audio Concept spännande dipoler som gav en hel del av just den viktiga spatiala komponenten som hjärnan kräver för optimal ljudupplevelse. Lite av vad MBL-högtalarna kan ge i ett s t o r t optimalt rum. Saknade subbasar för den lägsta basen.
JM
den missade viFBK skrev:missade jagMen jag missade en hel del på den usla karta som man fick när man kom, snälla gör en lättbegriplig nästa gång....
![]()
@KarlXII lyssnade du på http://www.buchardt-audio.com/ på 5:e våningen
Ps. glömde bort att jag fick skaka tass med KarlXII och Komorok, alltid trevligt att träffa lite faktiskt folk IRL Komorock ska hjälpa mig att få lite bra och snygga stenar under mina högtalarstativ om det nu var i marmor eller granit
Alexi skrev:den missade viFBK skrev:missade jagMen jag missade en hel del på den usla karta som man fick när man kom, snälla gör en lättbegriplig nästa gång....
![]()
Ps. glömde bort att jag fick skaka tass med KarlXII och Komorok, alltid trevligt att träffa lite faktiskt folk IRL Komorock ska hjälpa mig att få lite bra och snygga stenar under mina högtalarstativ om det nu var i marmor eller granitlyssnade bara på 3 & 4 trappor.
FBK skrev:Alexi skrev:den missade viFBK skrev:missade jagMen jag missade en hel del på den usla karta som man fick när man kom, snälla gör en lättbegriplig nästa gång....
![]()
Ps. glömde bort att jag fick skaka tass med KarlXII och Komorok, alltid trevligt att träffa lite faktiskt folk IRL Komorock ska hjälpa mig att få lite bra och snygga stenar under mina högtalarstativ om det nu var i marmor eller granitlyssnade bara på 3 & 4 trappor.
Du kanske inte hörde det när jag talade om för KarlXII att det fick han inte missa dem, tycker synd om de killarna som hamnade där upp på 5: ute i ett hörn, de skulle ha ett rum mitt i centrum av mässan, det förtjänade dem.
Bara hoppas att de kommer tillbaka till Stockholm. För övrigt så tänker jag skicka ett mail till dem som som arrangerande mässan för att försöka få till förbättringar kring kartan över mässan, den vara ju hemsk.
MagnusÖstberg skrev:Trist mässa, glest.
Det intressantaste var att lyssna på Bassmans röst och att snacka med en Finländare som gjort högtalare för upphängning på vägg. Var klar på en timme.
MagnusÖstberg skrev:Nä, det är en annan mässa. Den besökte jag aldrig den här gången.
JM skrev:Det bästa med mässor är att träffa gamla o nya bekanta.
Hade ett långt och ingående samtal med Peter S om dagsläget och möjligheterna i nära framtid. Mycket spännande är på G.
En stolt Morello dök upp ett LTS blad där en viss förstärkare var testad. Morello självkänsla var klart på topp. Till allas förtjusning hade Morello en klocka som gick flera timmar fel.
Peter S försökte haffa hifikg men han smet.
Annars sätter dipol-lyssnandet hemmavid sina spår. Nästan alla låd-högtalare på mässan låter som ljudet kommer ur ett litet hål ur en virtuell vägg parallellt med högtalarfronterna. Det är uppenbart att jag allt mer saknar, vid primitivt stereolyssnande, den så viktiga spatiala komponenten som mer än 15 ms fördröjda reflexer, med samma frekvensinnehåll som direktljudet, ger.
I år visade Audio Concept spännande dipoler som gav en hel del av just den viktiga spatiala komponenten som hjärnan kräver för optimal ljudupplevelse. Lite av vad MBL-högtalarna kan ge i ett s t o r t optimalt rum. Saknade subbasar för den lägsta basen.
JM
FBK skrev:
..SNIP...
Vad dessa Estelon Extreme. kostar vågar jag inte gissa på men de lät öppet utan att bli jobbiga bra och hade en ruggigt tajt och fyllig bas.
http://www.sweetspotevents.se/nyheter/extreme/
..SNIP...
Tompa_39 skrev:FBK skrev:
..SNIP...
Vad dessa Estelon Extreme. kostar vågar jag inte gissa på men de lät öppet utan att bli jobbiga bra och hade en ruggigt tajt och fyllig bas.
http://www.sweetspotevents.se/nyheter/extreme/
..SNIP...
Läste nånstans att de kostar 260 000 ......DOLLAR!!![]()
..men snygga och majestätiska är dom verkligen
[ Bild ]
paa skrev:Här är presenteras bland det allra bästa på mässan, men som ingen verkar ha hittat till:
[ Bild ]
Jag råkade tyvärr lägga inlägget i fel tråd, den visades i katakomberna du inte ville besöka.KarlXII skrev:paa skrev:Här är presenteras bland det allra bästa på mässan, men som ingen verkar ha hittat till:
[ Bild ]
De missade jag. Vad är det?
darkg skrev:
Mkt kvinnlig. Jag skulle vilja se barnen hon kunde få med typ "Darth Vader".
paa skrev:Jag råkade tyvärr lägga inlägget i fel tråd, den visades i katakomberna du inte ville besöka.KarlXII skrev:paa skrev:Här är presenteras bland det allra bästa på mässan, men som ingen verkar ha hittat till:
[ Bild ]
De missade jag. Vad är det?
Men det ligger ju inlägg om högtalare från Sweetspot i HEM tråden så det kanske jämnar ut sig?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster