Tips runt Ino Audio

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Manor

Tips runt Ino Audio

Inläggav Manor » 2016-02-22 16:02

Hej!

Jag har suttit och läst en hel del information på detta forum sedan i fredags.
Detta efter en diskussion om HiFi med en närsittande kollega som hade ett par för mig helt okända högtalare med namn Ino Audio pi60s.

Väldigt mycket av det jag har läst sedan dess runt tankegångarna runt Ino Audios högtalare låter väldigt vettigt, tycker jag.
Jag har förstått att vissa tankegångar är lite kontroversiella, men det mesta (allt) verkar vara baserat på fakta...och de flesta (alla) verkar åtminstone gilla hur dessa högtalare låter.
Bara det faktum att det inte diskuteras att måla kanterna på CD-skivor med en speciell penna, eller att man måste ha vattenkylda högtalarkablar känns bra ;).

Den musik som jag lyssnar på är MP3:or av högre kvalitet från egen server samt Spotify.
Merparten körs via lite olika SlimDevice Squezzebox:ar, där SlimDevice Squeezebox 3 anses ha en hyfsad "DAC" om jag tolkat saken rätt. I ärlighetens namn så hör jag ingen skillnad på den och exempelvis Squezzebox Duett. Jag kommer inte dra igång någon vinylspelare, som det känns nu...och vill helst inte ens hantera CD-skivor.

Jag vet nog inte ens riktigt vad som är bra ljud annat än när jag tycker om vad jag hör så blir jag inte "trött i huvudet" och att man helt plötsligt kan lyssna på helt andra genrer än vad man i normala fall lyssnar på...det är kanske en indikering om att ljudet är bra (eller "rent")...

För att börja i någon ände så skulle jag vara intresserad av ett par högtalare till datorn.
Jag tänkte driva dem med något liknande en billig förstärkare av typen BRIK med dess tillhörande DAC.
piP och piPs är nog lite för stora/dyra/exklusiva för detta ändamål, men vad skulle man kunna tänka sig istället?

I vardagsrummet har jag en 7.1 Harman Kardon hembioförstärkare och högtalare från Cerwin Vega.
Inte skönspelande men mycket "bang for the buck", har jag tyckt hittills. I sonens rum står fortfarande mina första Cerwin Vega högtalare kvar...de kunde få saker att gunga i mitt pojkrum när man poppade på med Pink Floyds The Wall. Jag är väl medveten om att kanske allt annat "låter bättre", men har varit glad och nöjd med dem ändå.

Vad skulle man kunna tänka sig istället? Kan hembioförstärkaren behållas så är det ett plus, och jag vill gärna fortfarande ha surroundljud...vilka högtalare bör jag titta vidare på då (i Ino Audio serien).

Stort tack för lite tips på förhand,
Manor
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Re: Tips runt Ino Audio

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-02-22 16:04

Hej och välkommen Manor :)

För datorn så har jag själv en brik med ett par ino piPs. Är dessa för dyra så finns ju piM och piX att kolla på. Dessa låta helt ok för sin storlek tycker jag.

Vad gäller vardagsrummet. Först och främst så behöver vi veta vilken prisklass du tänkt dig. Ino har ju högtalare från några få tusen upp till årslöner. Dessutom så kan det vara bra att veta vilket avstånd du sitter på och hur stort rummet är.
Receivern känner jag inte personligen till, men jag tvivlar på att den är den största boven så behåll den så länge iaf anser jag.

Har du pengarna så är ett par pi60s ett par mycket fina högtalare.

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2016-02-22 16:30

Det finns ett para Guru Junior på Tradera. Med lite tur blir dom billigare än piP. Jag har haft piP tidigare och är väldigt nöjd med mina (nyss införskaffade) juniorer. Dom är små. Mycket små. Eller så är det jag som blivit större med åren... :oops: Jag gissar (!) att dom funkar bra även vid lyssning så nära som vid skrivbord, men dom fyller helt klart upp ett vardagsrum i en lägenhet med.

/en john

Användarvisningsbild
Manor

Inläggav Manor » 2016-02-22 17:54

enJohn skrev:Det finns ett para Guru Junior på Tradera. Med lite tur blir dom billigare än piP. Jag har haft piP tidigare och är väldigt nöjd med mina (nyss införskaffade) juniorer. Dom är små. Mycket små. Eller så är det jag som blivit större med åren... :oops: Jag gissar (!) att dom funkar bra även vid lyssning så nära som vid skrivbord, men dom fyller helt klart upp ett vardagsrum i en lägenhet med.

/en john

Bra tips, det ska jag kolla upp lite :).

/Manor
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
sky_eye
Kunglig Ljudtekniker

Inläggav sky_eye » 2016-02-22 17:59

Om du finns i 08regionen skulle du kunna få låna ett par piX och en Brik för att testa.
\\Sky

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2016-02-22 18:00

Man kanske ska klargöra att Guru är en kommersiell variant av ino.

Användarvisningsbild
Manor

Inläggav Manor » 2016-02-22 18:11

AndreasArvidsson skrev:Hej och välkommen Manor :)

Stort tack för det :).

AndreasArvidsson skrev:För datorn så har jag själv en brik med ett par ino piPs. Är dessa för dyra så finns ju piM och piX att kolla på. Dessa låta helt ok för sin storlek tycker jag.

Var kan jag hitta mer information runt piM och piX? Det mesta jag har sett rör piP, pi60/pi60s och än större varianter.

AndreasArvidsson skrev:Vad gäller vardagsrummet. Först och främst så behöver vi veta vilken prisklass du tänkt dig. Ino har ju högtalare från några få tusen upp till årslöner. Dessutom så kan det vara bra att veta vilket avstånd du sitter på och hur stort rummet är.
Receivern känner jag inte personligen till, men jag tvivlar på att den är den största boven så behåll den så länge iaf anser jag.

Det var en lite svår fråga. Självklart finns det ju ett tak och det ligger inte på en årslön (som det känns just nu), det skulle vara kul att få alternativ som kanske kan baseras på pi60 eller pi60s som fronthögtalare... Vardagsrummet är inte optimalt sett till akustik, antar jag. Det är i hopslaget med matrummet och hyggligt stort (45-50 m2), relativt stora fönsterytor, sittavstånd cirka 3,5-4 meter.

Receivern är en Harman Kardon AVR370. Jag länkar till en kortare beskrivning av den:
http://www.ljudochbild.se/test/5-hemmabioreceivrar-3-billigare-alternativ/harmankardon-avr-370

AndreasArvidsson skrev:Har du pengarna så är ett par pi60s ett par mycket fina högtalare.

Ja, sådana har ju kollegan och han verkar ju väldigt nöjd :). Det fanns t.o.m på Blocket med två pi60s + två bs60...74.000:- som kanske inte lät som direkt billigt då man även behöver en center + ett antal surround-högtalare. Jag skulle kanske också vilja beställa nya för att få valfritt utseende.

/Manor
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-02-22 18:22

Ok du har en del pengar att röra dig med iaf. Då du har en ganska stort rum med ett hyfsat lyssningsavstånd så skulle jag gärna gå på något som kan flytta lite mer luft i basen.
pi60 + bs60 tex. Det är en lösning som jag rekommenderar framför pi60s utan bs60. Givet att man inte köper pi60s och kompletterar med bs60 i framtiden då :lol:

Sedan om du är riktigt basglad och gillar att spela starkt så finns det ju basmoduler också, men nu börjar vi dra iväg kostnadsmässigt så jag skulle inte rekommendera dessa om du inte verkligen behöver den kapacitet.
Om du lyssnar hos kollegan hur tycker du då att kapaciteten räcker till?

Gällande surround och center så har Ino dessa. Surround så finns det 2st modeller. a1 och a2. a1 är egentligen till de lite mindre högtalare piP, pi25, men i lite större antal(tex 8st) så fungerar dessa bra till pi60. De större a2 är en hel del dyrare och spränger ganska fort en mindre budget.

Vad gäller center så säger jag att testa utan! Jag har i alla år kört utan center och så länge man inte sitter långt ut på sidan så låter det mycket bra. Center är något man köper för gästernas skull anser jag. Jag personligen skulle satsa mer på frontkanalerna om man inte har väldigt stor budget.

Prisvärt:
2x pi60
2x bs60
8x a1
* 1x 14 som center

Dyrt men riktigt bra:
2x pi60s
2x bs60
6-8x a2
* 1x 16s som center

Ännu dyrare, för basnarkomaner och allmänna galningar:
2x i16s
4x profY-4
8x a2
1x cr80s delningsfilter
* 1x 16s som center

* Om du verkligen vill ha en center. Jag rekommenderar dock att testa utan först.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2016-02-22 18:29

AndreasArvidsson skrev:Ännu dyrare, för basnarkomaner och allmänna galningar:
2x i16s
4x profY-4
8x a2
1x cr80s delningsfilter
* 1x 16s som center

Manor, du ska veta att det där inte är helt olikt Andreas eget system!

Bara så att du vet var du hamnat, menar jag... :)
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-02-22 18:29

PerStromgren skrev:
AndreasArvidsson skrev:Ännu dyrare, för basnarkomaner och allmänna galningar:
2x i16s
4x profY-4
8x a2
1x cr80s delningsfilter
* 1x 16s som center

Manor, du ska veta att det där inte är helt olikt Andreas eget system! :D

Hss nu ;)

Hade jag kunnat motivera för mig själv att lägga pengarna så hade det vart mer likt, men signatursystemen är inte gratis direkt.

Användarvisningsbild
Manor

Inläggav Manor » 2016-02-22 19:21

sky_eye skrev:Om du finns i 08regionen skulle du kunna få låna ett par piX och en Brik för att testa.

Har du möjligtvis några till salu?
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
Manor

Inläggav Manor » 2016-02-22 19:24

RMA skrev:Man kanske ska klargöra att Guru är en kommersiell variant av ino.

Jo, jag har noterat det när jag läst runt lite. Ändå inte riktigt samma-lika grejer ändå om jag förstått saken rätt.
Senast redigerad av Manor 2016-02-22 19:29, redigerad totalt 1 gång.
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
Manor

Inläggav Manor » 2016-02-22 19:29

AndreasArvidsson skrev:Ok du har en del pengar att röra dig med iaf. Då du har en ganska stort rum med ett hyfsat lyssningsavstånd så skulle jag gärna gå på något som kan flytta lite mer luft i basen.
pi60 + bs60 tex. Det är en lösning som jag rekommenderar framför pi60s utan bs60. Givet att man inte köper pi60s och kompletterar med bs60 i framtiden då :lol:

Sedan om du är riktigt basglad och gillar att spela starkt så finns det ju basmoduler också, men nu börjar vi dra iväg kostnadsmässigt så jag skulle inte rekommendera dessa om du inte verkligen behöver den kapacitet.
Om du lyssnar hos kollegan hur tycker du då att kapaciteten räcker till?

Gällande surround och center så har Ino dessa. Surround så finns det 2st modeller. a1 och a2. a1 är egentligen till de lite mindre högtalare piP, pi25, men i lite större antal(tex 8st) så fungerar dessa bra till pi60. De större a2 är en hel del dyrare och spränger ganska fort en mindre budget.

Vad gäller center så säger jag att testa utan! Jag har i alla år kört utan center och så länge man inte sitter långt ut på sidan så låter det mycket bra. Center är något man köper för gästernas skull anser jag. Jag personligen skulle satsa mer på frontkanalerna om man inte har väldigt stor budget.

Prisvärt:
2x pi60
2x bs60
8x a1
* 1x 14 som center

Dyrt men riktigt bra:
2x pi60s
2x bs60
6-8x a2
* 1x 16s som center

Ännu dyrare, för basnarkomaner och allmänna galningar:
2x i16s
4x profY-4
8x a2
1x cr80s delningsfilter
* 1x 16s som center

* Om du verkligen vill ha en center. Jag rekommenderar dock att testa utan först.

Kanontips, stort tack för det.
Nu låg det ute en ny annons på pi60s + bs60 för ett bättre pris på Hifimagasinet.
Jag är väl inte riktigt i köpartagen än...jag har inte ens lyssnat på några Ino-högtalare överhuvudtaget...men man måste ju ha en plan :).

Att kombinera ihop detta med hembiointresset skulle vara optimalt. Det blir en hel del film och TV-serier som det tittas på i veckorna.

Om man skulle fokusera på ditt föreslagna mellanalternativ:
2x pi60s
2x bs60
6-8x a2
* 1x 16s som center
...kan jag driva allt detta med nuvarande receiver...om ja, hur då?

/Manor
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-02-22 19:36

Manor skrev:Kanontips, stort tack för det.
Nu låg det ute en ny annons på pi60s + bs60 för ett bättre pris på Hifimagasinet.
Jag är väl inte riktigt i köpartagen än...jag har inte ens lyssnat på några Ino-högtalare överhuvudtaget...men man måste ju ha en plan :).

Att kombinera ihop detta med hembiointresset skulle vara optimalt. Det blir en hel del film och TV-serier som det tittas på i veckorna.

2x pi60s
2x bs60
6-8x a2
* 1x 16s som center

/Manor

Har du inte lyssnat på din kollegas system? Isf skulle jag starta med det innan jag planerar vidare.

Ja det går, med brasklapp på bs60.
* pi60s kopplas på frontutgångarna(Front left, Front right).
* bs60 parallellkopplas på pi60s terminalerna. bs60 kräver dock separation mellan för- och slutsteg för en kontrollbox. Alternativt om du bara har en analog källa så kan du sätta den innan försteget.
* i16s kopplas på centerkanalen.
* a2 kopplas 3st(parallellt) på surround left, 3st(parallellt) på surround right, 1st på SBL och 1st på SBR.

EDIT: Glömde nämna bs60 kontrollboxen.

Användarvisningsbild
sky_eye
Kunglig Ljudtekniker

Inläggav sky_eye » 2016-02-22 20:02

Manor skrev:
sky_eye skrev:Om du finns i 08regionen skulle du kunna få låna ett par piX och en Brik för att testa.

Tyvärr inte, men du kan få prova dem och se vad du tycker.
Om du kommer på besök kan du provlyssna i14 och piP när du ändå är här.
\\Sky

Användarvisningsbild
Manor

Inläggav Manor » 2016-02-22 20:24

sky_eye skrev:
Manor skrev:

Tyvärr inte, men du kan få prova dem och se vad du tycker.
Om du kommer på besök kan du provlyssna i14 och piP när du ändå är här.

Bussigt, jag har nu fått lite olika tips att fundera på :).
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
Manor

Inläggav Manor » 2016-02-22 20:29

AndreasArvidsson skrev:

2x pi60s
2x bs60
6-8x a2
* 1x 16s som center

/Manor

Har du inte lyssnat på din kollegas system? Isf skulle jag starta med det innan jag planerar vidare.

Ja det går.
* bs60 parallellkopplas på pi60s terminalerna.
* a2 kopplas 3st(parallellt) på surround left, 3st(parallellt) på surround right, 1st på SBL och 1st på SBR.

Det låter ju som att det skulle kunna fungera med nuvarande receiver då :).

Nej, jag har inte provlyssnat på kollegans pi60s. Jag kände inte ens till hans intresse förrän sent i fredags, och Ino Audio hade jag aldrig hört talas om.
Det senare är å andra sidan inte så konstigt då jag som mest läst lite "lättare lektyr" i ämnet och endast besökt ett fåtal butiker (typ Hifi-klubben och BestSound).
Lite roligt i billjud har jag haft i mina dagar, men det är ju sällan det låter "bra/vilsamt" i en bil utan blir mest dunka-dunka högt...
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2016-02-22 20:42

Om du vågar, så provlyssna dem. Om du vet att du aldrig kommer att vilja slanta upp så mycket för ett par högtalare - håll dig långt undan.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
ostmaccan

Inläggav ostmaccan » 2016-02-22 20:44

Jag känner igen mig en del i TS tankegångar från när jag först fick nys om Ino audio. Jag instämmer med tidigare rekommendationer att lyssna hos kollegan först. Sedan är en demo hos konstruktören själv en upplevelse som alla borde testa. Då har man också chansen att syna honom i sömmarna. Jag har varit på några demos och jag förundras varje gång av att männskan har svar på alla frågor. MEN, ta mig inte på mitt ord utan boka in en demo och fråga på själv. Är du det minsta teknik/fysik-intresserad kommer du inte bli besviken.

Även om vi är en hel del (dessutom i extra koncentrerat format här på faktiskt) som är nöjda med vad vi har så finns det en del som är kritiska. Jag har själv pi60s som drivs av en vanlig Marantz hemmabioreceiver. På detta forum bråkas det ibland om ino och Öhman och jag har själv lite svårt att förstå detta. Det är för mig uppenbart att Öhman själv är nöjd med sina högtalare och han kan desutom, väldigt ingående, förklara varför de ser ur och låter som de gör. Många som hört dem gillar ljudet och många andra är väldigt kritiska till hyllningen av högtalarna. Jag har dålig uppfattning om hur många av dem som är kritiska faktiskt har hört högtalarna i fråga, och dessutom i rum och med placering som gör dem rättvisa.

Nu kräker jag inte ur mig detta för att skapa en stor debatt (den finns redan i många andra trådar) utan mest för att jag hade själv velat läsa texten ovan när jag var ny i detta. Med detta sagt vill jag varmt rekommendera dig att lyssna på Ino audio, men i ett bra rum. De flesta som har dessa högtalare verkar ha ett hum om ifall det låter bra hemma hos dem. Hos mig är det en del akustikfix kvar innan det låter riktigt bra. Men provlyssna definitivt innan du köper dem. Det kan ju hända att du inte tycker att det är något för dig. Detta är ju för övrigt något som Öhman själv ofta påpekar.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-02-22 21:16

Om man inte är skogstokig, som många är här:

pi25 - Bra högtalare som kan spela starkare än piP. Behöver inget stativ

pi60 - Kostar mer än dubbelt så mycket som pi25, men är tre gånger så bra. Nu har vi passerat gränsen för vad många vill betala för högtalare idag.

pi60s - kostar för mycket för vad den presterar bättre än pi60. Det där lilla extra som både kostar mer att få fram, men också det som gör att man kan få en del av en kundkrets att betala massor mer.

pi60 + bs60 - Oerhört smartare val än pi60s. Har du kommit hit behöver du ingen större lista. Då vet du redan allt som finns.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2016-02-22 21:26

Manor skrev:
AndreasArvidsson skrev:

2x pi60s
2x bs60
6-8x a2
* 1x 16s som center

/Manor

Ja det går.
* bs60 parallellkopplas på pi60s terminalerna.

Det låter ju som att det skulle kunna fungera med nuvarande receiver då :).

Nej, jag har inte provlyssnat på kollegans pi60s. Jag kände inte ens till hans intresse förrän sent i fredags, och Ino Audio hade jag aldrig hört talas om.
Det senare är å andra sidan inte så konstigt då jag som mest läst lite "lättare lektyr" i ämnet och endast besökt ett fåtal butiker (typ Hifi-klubben och BestSound).
Lite roligt i billjud har jag haft i mina dagar, men det är ju sällan det låter "bra/vilsamt" i en bil utan blir mest dunka-dunka högt...

Andreas Arvidssons svar stämmer inte riktigt. För att kombinationen pi60 och bs60 ska bli korrekt för att kunna ställa in frekvensgången följer det med en liten passiv kopplingsburk med en ratt där man ställer nivån på basregistret. Denna burk heter bc60. Burken ska placeras mellan försteg och slutsteg. På din receiver finns inte ingångar för slutstegen (dock pre-out). Burken går att koppla på förstärkare med så kallad tape-monitorloop också, men det brukar inte finnas på hembioreceivrar.

Mitt råd kan vara att du då börjar med vanliga pi60 och väntar med att komplettera med bs60, då kan du skaffa ett slutsteg senare i samband med bs60. AVR370 tror jag är en bra apparat.

Men som vanligt; man köper inte högtalare utan att provlyssna noga först.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2016-02-22 21:30

Att börja med ett par pi60 är en -väldigt- bra start. De spelar väldigt fint och homogent i hela registret. Det kan nästan vara synd att greja med basmoduler och dylikt. Det är lite marigt att få till samma rena ljud i hela registret, enligt mig själv. Men när det väl funkar med basstöd och basmoduler är det rätt mysigt med renare och djupare bas.
Hur fan ska jag få tag på ett Ino cr80s ? Det lär bli marigt nu. :) Jag har ju Onkyo 707 delningsfilter. Säkert bara skräp.

(Jag har både bc60 och filterkomponenter till bs60 lösa i en kasse. Det fanns ett filter en gång till varje burk, men det plockades ut och togs isär.)
Senast redigerad av mrGaskill 2016-02-22 21:52, redigerad totalt 1 gång.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-02-22 21:30

Johan_Lindroos har helt rätt gällande kontrollboxen till bs60. Jag tänkte kolla upp den biten hos din receiver, men glömde totalt bort det. Hur många källor har du? Om du bara har klämboxen så kan du sätta kontrollboxen mellan klämbox och reveiver.

Användarvisningsbild
Audiohd

Inläggav Audiohd » 2016-02-22 22:36

En annan Ino Audio fråga. Jag har ett par piPs, verkligen underbara högtalare.

Funderar på ett gallerskydd till elementen. Men som jag förstår existerar det tyvärr inte några
sådana färdiga. Har sett exempel på användande av galler till datorfläkt, men tycker det är
fult. Är det någon som vet om det finns några passande att köpa? Bäst skulle så klart vara
något snyggt som täcker båda elementen.
If songs were lines in a conversation the situation would be fine.

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2016-02-22 23:04

Mitt tips till ett så pass stort rum är tveklöst i14 och ett par hemmabyggda (eller bortabyggda om kunskap/intresse inte finns) baslådor drivna av ett PA-steg och delade i HK:n.
Det är i särklass mest bang for the buck, och sen kan ni skriva precis vad ni vill. :wink:

Användarvisningsbild
sky_eye
Kunglig Ljudtekniker

Inläggav sky_eye » 2016-02-22 23:09

bakerman22 skrev:Mitt tips till ett så pass stort rum är tveklöst i14 och ett par hemmabyggda (eller bortabyggda om kunskap/intresse inte finns) baslådor drivna av ett PA-steg och delade i HK:n.
Det är i särklass mest bang for the buck, och sen kan ni skriva precis vad ni vill. :wink:

Förutom att jag delar med MiniDSP är det den setup jag kör.
Lägg till en klase hemgjorda runtomkringljudshögtalare så låter det riktigt kul.
\\Sky

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2016-02-22 23:11

Hur sa de i Hassan? Har ni hemlagat mos? Nej, okej då är det kiosklagat. Jag tänkte på basmodulerna. (Bogdan på Bamsegrill)
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2016-02-22 23:29

Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Manor

Inläggav Manor » 2016-02-22 23:45

Fantastiskt många och ärligt bra svar på kort tid, det uppskattas :).

pi60 (eller pi60s) utan separata extra basar låter spontant som en riktigt vettig start.
Fungerar det att behålla center, bas och bakhögtalarna som jag har, eller är det att sabba eller komplicera tillvaron?

Baserat på att jag ännu inte lyssnat på en enda Ino Audio högtalare så undrar man ju om de verkligen kan fylla upp rummet med ljud på samma sätt som nuvarande Cerwin Vega kan...eller om man i stället ska fokusera på att driva dem med något annat och placera dem i gillestugan istället? Det är ett mindre rum men ligger i suterängdelen av huset och kan kanske "fixas till" låter rent akustikmässigt? Om detta är ett vettigt alternativ vad ska man då satsa på för typ av förstärkare som för en rimlig peng kan matcha behovet som pi60/pi60s ställer?
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
Manor

Inläggav Manor » 2016-02-22 23:46

Rydberg skrev:http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=161232

Japp, jag har sett annonsen och mailat lite frågor till säljaren :).
Mvh,
Manor

Nästa

Återgå till Köpråd