Moderator: Redaktörer
Purre skrev:Håller med om T20 eller T40 beroende på ekonomi. Själv kommer jag snart sitta på ett par Ino piM dock kostar dom multum mot T20 och därför kanske inte lika aktuella.
headonist skrev:vad kostar pIM då? hur stora är dom?
Bill50x skrev:Med lite större budget skulle jag nog göra som rekommenderat här tidigare, satsa på ett par aktiva Genelec 6010A som kostar lite drygt 2 tusen.
/ B
Bill50x skrev:Frågan dyker upp allt som oftast. Mitt svar blir detsamma varje gång
Dessa högtalare har jag spelat på i ett par år och dom låter superbt. Inte bastunga, inte en massa zipwangboom. Men det låter musik. Storebror T40 är ännu lite bättre men frågan är om de är värda prisskillnaden.
Creative T20
/ B[/url]
Richard skrev:Har själv just dessa. Det är ett par bra datorhögtalare- inget mer. Ingen match för MuPPs, tex.
Jag tycker inte T 20 kan betecknas som riktig hifi.
Jag vet att logitech gör bättre grejor kring tusenlappen, än dessa T20 .
Bill50x skrev:Richard skrev:Har själv just dessa. Det är ett par bra datorhögtalare- inget mer. Ingen match för MuPPs, tex.
Riktig hifi är det naturligtvis inte, men ovanligt bra för att vara datorhögtalare. Vad kan man kräva för 700:- inklusive slutsteg?
Vilka Logitech-grejor för tusenlappen är bättre?
/ B
Richard skrev:Bill50x skrev:Richard skrev:Har själv just dessa. Det är ett par bra datorhögtalare- inget mer. Ingen match för MuPPs, tex.
Riktig hifi är det naturligtvis inte, men ovanligt bra för att vara datorhögtalare. Vad kan man kräva för 700:- inklusive slutsteg?
Vilka Logitech-grejor för tusenlappen är bättre?
/ B
Flera av sub- sat systemen med den silverfärgade faspluggen i elementen.
Men ska det inte vara med subbas, så låter denna en aning bättre, tycker jag:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=111476
Bill50x skrev:Frågan dyker upp allt som oftast. Mitt svar blir detsamma varje gång
Dessa högtalare har jag spelat på i ett par år och dom låter superbt. Inte bastunga, inte en massa zipwangboom. Men det låter musik. Storebror T40 är ännu lite bättre men frågan är om de är värda prisskillnaden.
Creative T20
[ Bild ]
/ B[/url]
genstruktur skrev:Bill50x skrev:Frågan dyker upp allt som oftast. Mitt svar blir detsamma varje gång
Creative T20
[ Bild ]
/ B[/url]
Tänkte köpa några högtalare till kontoret, dessa känns som en rimlig prisklass.
För det är väl dessa? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=349839
Eller är det någon annan som har en bättre idé för ungefär samma pengar?
Det skall vara två högtalare som drivs av nätdrift.
Jag behöver inte kunna spela högt, jag kan inte spela högt på min arbetsplats. Det är låg volym som det skall lyssna på.
Jag vill inte använda separat slutsteg eller dac. Bara koppla rätt i datorn på jobbet och lyssna Spotify.
/Genis
Bill50x skrev:genstruktur skrev:Bill50x skrev:Frågan dyker upp allt som oftast. Mitt svar blir detsamma varje gång
Creative T20
[ Bild ]
/ B[/url]
Tänkte köpa några högtalare till kontoret, dessa känns som en rimlig prisklass.
För det är väl dessa? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=349839
Eller är det någon annan som har en bättre idé för ungefär samma pengar?
Det skall vara två högtalare som drivs av nätdrift.
Jag behöver inte kunna spela högt, jag kan inte spela högt på min arbetsplats. Det är låg volym som det skall lyssna på.
Jag vill inte använda separat slutsteg eller dac. Bara koppla rätt i datorn på jobbet och lyssna Spotify.
/Genis
T20 är helt OK för din applikation. De fungerar bra på avstånd i ett mindre rum (typ 10-15 kvm) men i större rum orkar de inte med att fylla med bra ljud. T20 är speciellt bra om man sitter i sweetspot på en knapp meters avstånd, men funkar väldigt bra även på två meters avstånd. Men sedan kroknar dom.
/ B
/ B
Anders J skrev:Har två 27" skärmar mellan två T40 och har väl en dryg armlängd till både skärmytor och högtalare. Med tanke på det korta avståndet så tycker jag inte riktigt det är meningsfullt att lägga ned mer resurser än så. Det låter ju faktiskt bra. F ö syns datorn, en liten NUC, under skärmarna, Linux Mint Cinnamon 64-bit f ö, sitter väldigt nöjd med det. Med tanke på att jag har en extern DAC i lyssningsrummet och lyftet det gav skulle man möjligen göra något åt det, men prioriterar annat just nu. Städa skrivbordet vore ju heller inte fel...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster