Moderator: Redaktörer
Jag har läst runt lite och de vita till höger på min bild verkar bara vara en annan typ av kondensatorer
Stämmer det att 330nF är samma som 0,33uF?
Och att de tre lösa ändarna (lilla spolen, diskant och baselement) i k.schemat ska anslutas direkt till negativ från anslutningspanelen?
AndreasArvidsson skrev:Jag har läst runt lite och de vita till höger på min bild verkar bara vara en annan typ av kondensatorer
Ja de vita "rätblocken" är 10uF kondensatorer.Stämmer det att 330nF är samma som 0,33uF?
Svar ja.Och att de tre lösa ändarna (lilla spolen, diskant och baselement) i k.schemat ska anslutas direkt till negativ från anslutningspanelen?
Korrekt.
bergggren skrev:Jag har läst runt lite och de vita till höger på min bild verkar bara vara en annan typ av kondensatorer![]()
Då återstår 2st 4,7ohms 10w keramiska motstånd och 2st 3,3uF kondensatorer. Finns ju att köpa på HiFikit.
...
bergggren skrev:Förresten Fostex, har du dina med hammarlack? Den ser lite "ojämn" ut. Har du någon bild på dom på lite längre avstånd?
Jag funderar på hur jag ska göra med målningen. Görat själv, och spara lite kosing eller lämna bort. Hmm.
Det som tar emot att göra det själv är att jag har hört att det är svårt att få till skarvarna pga MDF rör på sig. Och att snitten suger så förbannat mycket färg.
bergggren skrev:Dom står fortfarande i en kartong under sängen..
Men i helgen har jag tänkt att börja med filtret och grundamåla dom
Glasmannen skrev:Ok ser fram emot update!
Triggerhappy skrev:Koskinn?
Maccis skrev: Sälj dem till mig!
Har du inte börjat än, lär du inte göra det heller.....
Nattlorden skrev:Spelar de inte om en vecka så kommer ljudlighetspolisen och hämtar tillbaka dem.
PappaBas skrev:Lite nyfiken om det är ett nytt filter? Har ingen 3,5 µF i mitt diskantfilter.
Eller är det något som är för olika batchar av diskanter?
bergggren skrev:
Grundade, dom passar faktiskt jävligt bra i vitt måste jag säga!
Här är de uppställda i studentboendet tillsammans med Ultimax 15. Blir att hitta på någon typ av stativ att ställa på basmodulerna. Tips? Hade lecablock förut, är det någon som har lyckats kapa block med bra resultat?
Ska upp med dämpning bakom också, har ett par ramar (ca 50x50cm) från IKEA som ska kläs och fyllas med stenull. Eller ska man ha de större absorbenterna bakom? Vad föredras? Mycket dämp vid förstareflex eller bakom?
Gummiupphäningen ser även "torr" ut, Verkar vara någon typ av beläggning. Kanske byggdamm eller likn. Är det fler som har element som sett ut som mina vid leverans?
Ber om ursäkt för upplösningen.
Allt gott!
AndreasArvidsson skrev:Om du klickar på knappen "limits" så kan du själva välja dina gränser.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster