Moderator: Redaktörer

flakkz skrev:Var och lyssnade på dessa och Dali Epicon 2 på Hifiklubben i helgen. Måste dock säga att Dali tog hem vinsten i min mening, diamantdiskanten blev lite för vass och attack/djupbasen tog Dali hem alla dagar i veckan.
Hade varit intressant att gå högre upp i prisklasserna och testa Epicon 6/8 gentemot de större D3-modellerna.
MorganM skrev:flakkz skrev:Var och lyssnade på dessa och Dali Epicon 2 på Hifiklubben i helgen. Måste dock säga att Dali tog hem vinsten i min mening, diamantdiskanten blev lite för vass och attack/djupbasen tog Dali hem alla dagar i veckan.
Hade varit intressant att gå högre upp i prisklasserna och testa Epicon 6/8 gentemot de större D3-modellerna.
Ja, jag föredrog också Dali före B&W.men det var innan D3 serien kom.Dali hade en lite lugnare spelstil och lite mer tillbaka lutat ljud.Då jämnförde jag B&W 804D mot ett par dali som kostade 79 000:-.
MorganM skrev:flakkz skrev:Var och lyssnade på dessa och Dali Epicon 2 på Hifiklubben i helgen. Måste dock säga att Dali tog hem vinsten i min mening, diamantdiskanten blev lite för vass och attack/djupbasen tog Dali hem alla dagar i veckan.
Ja, jag föredrog också Dali före B&W.men det var innan D3 serien kom.Dali hade en lite lugnare spelstil och lite mer tillbaka lutat ljud.Då jämnförde jag B&W 804D mot ett par dali som kostade 79 000:-.
Goldfinger skrev:Den som jag rent av blev imponerad av var deras jubileums signaturmodell, tvåvägs golvare som såg ut som ett periskop, den lät verkligen levande på akustiskt material minns jag.
sportbilsentusiasten skrev:MorganM skrev:flakkz skrev:Var och lyssnade på dessa och Dali Epicon 2 på Hifiklubben i helgen. Måste dock säga att Dali tog hem vinsten i min mening, diamantdiskanten blev lite för vass och attack/djupbasen tog Dali hem alla dagar i veckan.
Har jämfört många B&W vs Dali genom åren, då HIFIklubben har dessa två som de premiummärken de säljer. Samma slutsats varje gång.
Dali är överanalytisk i diskanten enl mig, typsikt imponatorljud. Men man tycker olika.
B&W har en skönare klang som för mina öron är mer äkta. Inte lika insmickrande, men äkta. Förstår dock dom som föredrar Dali.
MorganM skrev:sportbilsentusiasten skrev:MorganM skrev:
Har jämfört många B&W vs Dali genom åren, då HIFIklubben har dessa två som de premiummärken de säljer. Samma slutsats varje gång.
Dali är överanalytisk i diskanten enl mig, typsikt imponatorljud. Men man tycker olika.
B&W har en skönare klang som för mina öron är mer äkta. Inte lika insmickrande, men äkta. Förstår dock dom som föredrar Dali.
Dom billigare Dali modellerna håller jag med om låter lite som du säger.Men lyssnar man på dom dyrare modellerna så låter dom lugnare (79000:-och uppåt).
Vilken modell lyssnade du på?
MorganM skrev:MorganM skrev:sportbilsentusiasten skrev:Har jämfört många B&W vs Dali genom åren, då HIFIklubben har dessa två som de premiummärken de säljer. Samma slutsats varje gång.
Dom billigare Dali modellerna håller jag med om låter lite som du säger.Men lyssnar man på dom dyrare modellerna så låter dom lugnare (79000:- - 129 800:-).
MorganM skrev:Dom billigare Dali modellerna håller jag med om låter lite som du säger.Men lyssnar man på dom dyrare modellerna så låter dom lugnare (79000-och uppåt).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster