Moderator: Redaktörer
HenrikTornquist skrev:I kväll tar möget iaf slut. Skönt det.
Zeeall skrev:HenrikTornquist skrev:I kväll tar möget iaf slut. Skönt det.
Glöm inte Eurovision Song Contest finalen också...
PekkaJohansson skrev:Jag sitter här och är chockad och förstummad. Vilken dynga från början till slut.
Med vänlig hälsning
Pekka
sportbilsentusiasten skrev:1 låt 10
2 låt 7
3 låt 12
paa skrev:sportbilsentusiasten skrev:Extra pinsamt blev det då Salo/Jöback sjöng i en paus - WOW vilken klasskillnad.
Det var helt säkert samma sak då när Salo och Jöback tävlade, att någon mellanakt var bättre än deras bidrag.
paa skrev:sportbilsentusiasten skrev:Likaså stör det mig väldigt mycket då folk klappar händerna på FEL TAKT. (ex fyrtakt; dvs de klappar på baskaggen och inte på virvelkaggen)
Att inte alla hör hur fel det låter? Det har jag svårt att förstå. Vissa som jag talar med förstår inte ens problemet. Vänder sig i magen på mig.
Lustigt nog är det mest européer som inte fattar.
Det är väl marschtakt som regerar i Europa?
Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:darkg skrev:
- Aj! ropade plötsligt Laban från Observatorieparken.
- Vad är det med dig? så Måns argt.
- Sångarna sjöng falskt, sa Laban och såg lidande ut. Å, vad det är besvärligt att vara musikalisk!
Jag är inte supermusikalisk eller har gehör eller nåt liknande.
Men min kropp ryser till när någon sjunger falskt. Jag kan inte styra det. Konstigt nog är det inte ingen fara alls om någon spelar fel på instrument, eller tar fel ton i sången.
Likaså stör det mig väldigt mycket då folk klappar händerna på FEL TAKT. (ex fyrtakt; dvs de klappar på baskaggen och inte på virvelkaggen)
Att inte alla hör hur fel det låter? Det har jag svårt att förstå. Vissa som jag talar med förstår inte ens problemet. Vänder sig i magen på mig.
Lustigt nog är det mest européer som inte fattar. Jag har specialstuderar detta då det är ett påtagligt problem för mig.
Jag har vid vissa tillfällen tagit befälet i klappningen så alla startar klappa "rätt". Tror ni inte att fler o fler börjar klappa fel om jag slutar leda klappningen??![]()
Vad är det som gör detta?
Kan det ha något med passgång att göra? Men det är många fler som klappar fel än går fel...
Låter som du har en för snäv musikalisk definition. Hade alla tänkt så, så hade backbeat aldrig uppfunnits.
sportbilsentusiasten skrev:Inte alls snäv musikalisk definition!
Men antar att du inte läst vad jag skrev, är det backbeat klappar de felaktigt på baskaggen ju!
Om taktarten har virveln på 1'an eller 2'an eller annan...saknar relevans, de klappar ju felaktigt på BASKAGGEN.
Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:Inte alls snäv musikalisk definition!
Men antar att du inte läst vad jag skrev, är det backbeat klappar de felaktigt på baskaggen ju!
Om taktarten har virveln på 1'an eller 2'an eller annan...saknar relevans, de klappar ju felaktigt på BASKAGGEN.
Nej, du läste inte vad JAG skrev... Jag skrev att hade man varit så strikt så hade backbeat aldrig funnits.... eftersom de som då tänkte som du gör nu hade sagt det var fel och så hade det aldrig blivit mer av det.
Man kan klappa mitt mellan tredje och fjärde taken om man är konsekvent, och det är inte fel. Du behöver inte gilla det däremot.
sportbilsentusiasten skrev:Nattlorden skrev:sportbilsentusiasten skrev:Inte alls snäv musikalisk definition!
Nej, du läste inte vad JAG skrev... Jag skrev att hade man varit så strikt så hade backbeat aldrig funnits.... eftersom de som då tänkte som du gör nu hade sagt det var fel och så hade det aldrig blivit mer av det.
Man kan klappa mitt mellan tredje och fjärde taken om man är konsekvent, och det är inte fel. Du behöver inte gilla det däremot.
Men...men... Jag snackar ju om att vissa klappar på fel takt på BEFINTLIG musik.
Jag hör många nya takter o tempon men vi snackade ju inte att utmana gränser i NY musik
sportbilsentusiasten skrev:Jo för jag har talat med många av dom...
Användare som besöker denna kategori: jogge och 3 gäster