darkg skrev:Jag försökte fråga en kille på klockverkstaden om han kunde ytbehandla högtalare, men han lackade bara ur.
Jag blir så matt av sånt där...
Moderator: Redaktörer
darkg skrev:Jag försökte fråga en kille på klockverkstaden om han kunde ytbehandla högtalare, men han lackade bara ur.
peh skrev:darkg skrev:Jag försökte fråga en kille på klockverkstaden om han kunde ytbehandla högtalare, men han lackade bara ur.
Jag blir så matt av sånt där...
Almen skrev:Ta det lite piano, nu va?
Objektivisten skrev:Det bästa är väl en ofärgad högtalare?
MagnusÖstberg skrev:Pi60s, samma bas
BPM skrev:
Betyder det att QM60/bs60 skulle funka på precis samma vis som pi60(s)/bs60?
BPM skrev:Jäklar vilket snyggt system det vore.. QM60 med ett par bs60 i "Guru"-design i pianolack med rundade kanter och snygg bottenplatta..
Morello skrev:Jag tror inte pianolack (så kallad fransk polering) någonsin använts på en högtalare, men rätta mig om jag har fel.
Tror man skall skita i den, det är ändå inte så jäkla superbra gjort på dem jag sett, inkl mina egna.Elfsberg skrev:BPM skrev:Jäklar vilket snyggt system det vore.. QM60 med ett par bs60 i "Guru"-design i pianolack med rundade kanter och snygg bottenplatta..
Nja. De rundade kanterna och lacken går att få till, topplattan vet jag inte hur man löser men det ska väl inte vara omöjligt. Borstad aluminium?
DQ-20 skrev:Morello skrev:Jag tror inte pianolack (så kallad fransk polering) någonsin använts på en högtalare, men rätta mig om jag har fel.
Jag vet minst ett par pi60 som franskpolerats. Dock inte svarta. (Franskpoleringen är egentligen en teknik att lägga på shellac i tunna skikt, inte en färg.)
/DQ-20
ChristianAndersson skrev:IÖ
Bilden visas inte ens genom Gogles,
finns en alternativ länk till blänket?
Fjonkalicious skrev:De kanske har gått över till hobbyverksamhet?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 31 gäster