Här är i mitt tycke en intressant tråd.
http://forums.stevehoffman.tv/threads/s ... tc.121128/En av deltagarna.... Han dyker upp på sidan två, ni kommer inte att missa honom.
Bästa versionen kanske finns i denna tråd.
Vid direkt jämförelse mina vinyler ; original master recording och USA -74 är jag övertygad om att ni kommer att föredra USA.
Den sistnämnda , USA, är bättre på allt. Märks tydligt tex på slagverk , instrument som ligger djupare i mixen och djupledsinformation som exempel. Basgångar är tydligare och med mer dynamik.
MFSL är jämntjock, otydlig och mer dynamikfattig.
A&M cdn låter mycket fint som jämförelse. Bättre än MFSL vinyl.
Jämför med USA vinyl och cdn; Som exempel. Lyssnar på School och barnen på skolgården är svagare, otydligare, längre bort på cdn.
Den akustiska gitarren som kommer in tillsammans med pianot i mellanspelet har tappat lite klang och kropp.
Cdn är lika dynamisk som USA lpn och låter mycket rent och fint. Ingen ful efterproduktion. Låter utmärkt!
Standard-cdn i Bills fina masvis-graf är helt säkert en senare remaster.
Cd A&M 393647 är annars ett givet köp. Kostar på en cd-börs inte ens lika mycket som en kaffe med bulle på fiket.
Har lyssnat på mina andra Supertramp cd , tidiga A&M. Jäklar va bra dom är de tidiga cd-släppen på A&M
Själv ska jag försöka få tag på en förstapressning Crime of the Century , UK vinyl.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2