Moderator: Redaktörer
ljungberg_Sthlm skrev:Tack,
Finns inga med exakt samma värde. Den komponent som andra använt i Z19 filtren har 0.163 ohm medans närmsta ifrån andra till verkar ligger på antingen 0.180 eller 0.150 ohm. Frågan är om det gör lyssningsbar skillnad eller endast mätbar.
paa skrev:ljungberg_Sthlm skrev:Tack,
Finns inga med exakt samma värde. Den komponent som andra använt i Z19 filtren har 0.163 ohm medans närmsta ifrån andra till verkar ligger på antingen 0.180 eller 0.150 ohm. Frågan är om det gör lyssningsbar skillnad eller endast mätbar.
Två tiondels Ohm skillnad på Spolarna kan man bortse ifrån, andra toleranser skiljer minst så mycket för slut resultatet.
ljungberg_Sthlm skrev:paa skrev:ljungberg_Sthlm skrev:Tack,
Två tiondels Ohm skillnad på Spolarna kan man bortse ifrån, andra toleranser skiljer minst så mycket för slut resultatet.
Vad tror du om denna? Borde fungera. https://www.intertechnik.com/Shop/Cross ... 2745,46150
ljungberg_Sthlm skrev:Beställde dessa idag så att man kan bygga klart filtren.
Funderar även på om inte Altec 620 lådor skulle passa mina 416. Dom är ju iallafall lite waf vänliga.
paa skrev:ljungberg_Sthlm skrev:Beställde dessa idag så att man kan bygga klart filtren.
Funderar även på om inte Altec 620 lådor skulle passa mina 416. Dom är ju iallafall lite waf vänliga.
Hur många liter är dom på?
paa skrev:En spaltport är effektivare och bättre än runda rör.
paa skrev:Kollade även lite på lådorna Altec m19 och Valencia. Det ser ut som att m19 är på ca 183 liter och Valencia är lite mindre.
ljungberg_Sthlm skrev:Så var lådorna klara. Är enormt nöjd över resultatet.
Nu skall jag bara hitta små, smidiga och låsbara hjul.
Perfector skrev:Kan man beställa ett par mindre lådor av dig kanske, för det där kan jag ha i hemmet och leva väl med.
paa skrev:Perfector skrev:Kan man beställa ett par mindre lådor av dig kanske, för det där kan jag ha i hemmet och leva väl med.
Mindre, men hur tänkte du nu?
Större är bättre, fattar du väl!
ljungberg_Sthlm skrev:
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 20 gäster