Moderator: Redaktörer
Chaconne skrev:Vilket bolag som spelar in klassisk musik, tycker ni klingar bäst ?
Mvh
sprudel skrev:Opus 111 har gjort en hel del mycket fina utgåvor.
PerStromgren skrev:sprudel skrev:Opus 111 har gjort en hel del mycket fina utgåvor.
Opus III, dvs Opus 3, menar du nog.
sprudel skrev:PerStromgren skrev:sprudel skrev:Opus 111 har gjort en hel del mycket fina utgåvor.
Nej, det är två olika bolag. Jag menar Opus 111.
sprudel skrev:PerStromgren skrev:sprudel skrev:Opus 111 har gjort en hel del mycket fina utgåvor.
Nej, det är två olika bolag. Jag menar Opus 111.
darkg skrev:Fast Opus III fanns redan, eller åtminstone opus 3. Opus ||| kanske? Nej? /sluttramsat sorry
Piotr skrev:
Vi pratade om det där albumet i annan tråd men det var inte den jag for efter. Det är andra indelningar på styckena och olika längd på dom.
Nu har jag förvisso mitt album på HD men det är så förbaskat bra att jag VILL köpa CD'n.
Ska nog kolla in den där Opus III också.
Laila skrev:Jo, tre stycken ettor efter varann brukar väl utläsas som etthundraelva å inte som tre, vilket däremot
t.ex. III skulle kunna . . . typ.
Piotr skrev:Tack!
Release 2001 ser jag (om det nu är första släppet). Min skiva fick jag runt 96-97 tror jag.
sprudel skrev:Opus 111 har gjort en hel del mycket fina utgåvor.
RogerGustavsson skrev:Piotr skrev:Tack!
Release 2001 ser jag (om det nu är första släppet). Min skiva fick jag runt 96-97 tror jag.
12/30/1999 enligt hemsidan, http://www.naive.fr/en/work/vivaldi-the-four-seasons
petersteindl skrev:Jag gillar Decca, franska Harmonia Mundi men även Erato. Amerikanska Columbia på 60 och 70-talet. En del DG från 60-talet och 90-talet och framåt. En del Philips är bra.
På LP-tiden gillade jag EMI och Lyrita.
Med vänlig hälsning
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster