Moderator: Redaktörer
peranders skrev:För egen del undviker jag alltid uddavärden på komponenter när jag konstruerar.
Naqref skrev:peranders skrev:För egen del undviker jag alltid uddavärden på komponenter när jag konstruerar.
Ja, det bästa hade ju varit att RIAA hade utgått från E12-värden som kunde realisera deras kompensation snarare än att satt värden för konstanterna som inte går att enkelt ordna med E12. Men nu har de inte gjort så och då får man leva med det.
Fostex skrev:Snyggt jobbat! Har du byggt efter originalschemat eller utefter n3mmr's nya värden?
johan_lindgren skrev:Fostex skrev:Snyggt jobbat! Har du byggt efter originalschemat eller utefter n3mmr's nya värden?
Det är orginal-schemat jag kört på, hurvida de här alternativa kondingarna faktiskt är rätt återstår att se, tyverr har jag ju ingen referens att lyssna på vid sidan av
Fostex skrev:Hur kritiskt är det att C1 och C2 (enligt schemat) på 47pF är med 1%-tolerans? Dessa har utgått hos elfa och jag hittar inga alternativ tyvärr.
HenrikTornquist skrev:@Rydberg: +många på kabeldragningen. Mycket snyggt!
Bill50x skrev:De flesta som säljer kondingar kan matcha dessa, ibland mot en liten merkostnad, ibland som ren service.
RogerGustavsson skrev:Fast att mäta/matcha inom 1% kräver bra mätutrustning....Bill50x skrev:De flesta som säljer kondingar kan matcha dessa, ibland mot en liten merkostnad, ibland som ren service.
Rille skrev:Hej Johan
Om du med referens menar en annan ltsriaa och bor i/runt stockholm så går det att ordna. Jag äger ju en.. Det är ju en liten lätt apparat att ta med sig. Jag har stereo att lyssna genom också om du vill gämföra med en ok DVD/CD.
Mvh Rick
Rydberg skrev:Mitt kort, jag har för mig att jag fick tag i originalkondensatorerna
johan_lindgren skrev:Rydberg skrev:Mitt kort, jag har för mig att jag fick tag i originalkondensatorerna
Oj de där kondingarna c7, c9, c11, c12 var pluttiga om jag jämför med mitt kort.. har jag valt helt fel?![]()
Du har även valt bort c8, c10 ser jag - behövs inte dom?
Morello skrev:Mkt snyggt, men plastlådan gillar vi inte! Släng in allt i en adekvat metalllåda
(se min USB-DAC tex.)
Rydberg skrev:Morello> Var köpte du den där lådan? Just nu använder jag inte mitt RIAA men om jag börjar använda det kanske man skulle investera i en ny låda.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster