Dartman skrev:Frank Zappa - You can't do that on stage anymore Vol II, The Helsinki Concert.
Fifan vad det svänger bitvis. Missade den turnén tyvärr, var bara sju år gammal då...
Har lyssnat ett antal gånger på FZ live och det har alltid varit väldigt bra. Man blev aldrig besviken efter en konsert, musiken var superb, ljudet likaså, det ringde aldrig i öronen efteråt. Men det finns de som missade det hela, en av de senaste gångerna jag hörde FZ var på Scandinavium i Gbg. Bredvid mig satt en ung kille som var riktigt packad redan under pausmusiken innan konserten började. Precis när ljuset dämpades och FZ började spela spydde den unge mannen i den medhavda kassen med öl och slocknade därefter. Vi väckte honom när konserten var över och han fortfarande sov. Det var väl också en sorts upplevelse men jag gissar att den inte var värd priset av biljetten.
Men FZ var bra, som vanligt och det lät väldigt bra som vanligt. Av de akter jag såg under 70 och 80-talet tillhörde han nog bland de absolut bästa ljudmässigt (ja, även musikaliskt). Han tillhör verkligen de stora och det är synd om dem som inte lyssnat på/upplevt honom, vare sig det handlar om konsert (det bästa) eller skiva.
/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.