Moderator: Redaktörer
lennartj skrev:Om man bortser från en del sentida tungviktsrenoveringar av Garrard 301 och 401 samt Lenco L70 och Thorens TD124 är det lite lustigt att de enklaste skivspelarna på 1960-/70-talen ofta begåvades med de snyggaste och mest påkostade socklarna i riktigt trä!
T.ex. Wharfdale-sockeln med sin försänkta blanka list i framkant, på första bilden i den här tråden.
GrosvenorAudio skrev:"...men ändå framstår de Philipsverk jag stött på från tidigt sjuttiotal som en hifidröm jämfört med dessa brittiska skivspelare..."
ja de flesta verkar tycka illa om dessa brittiska spelverk... finns det alls några "bra" Garrard och BSR då? vet att det finns några eftertraktade Garrard (kommer inte på modell nr nu) kanske det var 301 men annars då. Sen fanns det visst några som hette Connoisseur också.
Hur som helst. Jag har spelat en del nu på min BSR spelare och tycker att den låter helt ok ja t.o.m bra och då har jag ännu inte bytt pickup o ny nål. Kanske är jag inte så kräsen men så upplever jag ljudet i alla fall. Tror det låter som det lät på många anläggningar första halvan av sjuttiotalet inget High end ljud men så pass bra att folk ville lyssna på sina vinyler och t.o.m hade roligt och njöt av det.
Fast visst, ifall det dyker upp en bättre spelare så kommer jag att vilja prova den också
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 30 gäster