http://www.nagraaudio.com/hd-amp/
edit: ser nu att de är rätt stora. 24x64x54 cm (bxhxd)

ser mindre ut på bilden..
Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:Jag tycker det är svårt att inte gilla utseendet på Nagras produkter. Dessa nya monoblock tex. Ser dyra ut. Frågan är hur de låter?
[ Bild ]
http://www.nagraaudio.com/hd-amp/
edit: ser nu att de är rätt stora. 24x64x54 cm (bxhxd)![]()
ser mindre ut på bilden..
Perfector skrev:Ser ut att kunna lämna rejält med ström i alla fall, om man ska se på antalet kondensatorer.
Kraniet skrev:Perfector skrev:Ser ut att kunna lämna rejält med ström i alla fall, om man ska se på antalet kondensatorer.
Jo så är det nog. Av nån anledning har de en 1600 VA trafo trots att förstärkaren "bara" är specad till 250 W/8ohm
kodapa skrev:Jag tycker att det ser klabbigt och ogenomtänkt ut. Inte alls ingenjörsmässigt. Är det någon på marknadsavdelningen som ville stoppa in alla kondingar?
Nagra skrev:Each Nagra HD AMP unit features a bank of 264 mF of custom-made Mundorf condensers.
Objektivisten skrev:Jag lånade hem de där stegen från Audioconcept. Men min integrerade NAD 3020 körde åttor runt dem, så det blev ingen affär.
rqu skrev:Ingen vanlig kylfläns vad jag kan se. Den stora lådan kanske kan agera kylfläns? 56 kilo skrot att värma upp!
joakimfors skrev:rqu skrev:Ingen vanlig kylfläns vad jag kan se. Den stora lådan kanske kan agera kylfläns? 56 kilo skrot att värma upp!
Ser lite ut som det kunde gömma sig en stor fläns på baksidan av korten, de verkar inte vara monterade mot "baksidan" utan har egna stag mitt i lådan.
250 W RMS per channel into 8 Ω
30 W pure class A
1000 W RMS on lower impedance
Conan skrev:Vad kostar den där; inte avsevärt mer än 10 000 spänn va?
Morello skrev:Conan skrev:Vad kostar den där; inte avsevärt mer än 10 000 spänn va?
Lägg på en nolla så börjar du kanske närma dig.
sprudel skrev:Det finns inga genvägar.......
Bill50x skrev:sprudel skrev:Det finns inga genvägar.......
Jag har länge tyckt att Linns grejor är (för) dyra men i ljuset av detta är de ju rätt prisvärda...
/ B
Användare som besöker denna kategori: HenrikTornquist och 12 gäster