Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Har du kvar 66-försteget?
Bill50x skrev:De musiker jag känner har urkassa anläggningar (i den mån de har någon överhuvud taget) och har inga som helst krav på återgivningens kvalitet. De gillar hur det låter hemma hos mig men egentligen bryr de sig inte.
/ B
shifts skrev:Kommer inte på vem det var, men en svensk artist har stoltserat med OA52:or hemma i någon intervjuvideo. Försöker komma på hennes namn nu, men står för tillfället still.
shifts skrev:Kommer inte på vem det var, men en svensk artist har stoltserat med OA52:or hemma i någon intervjuvideo. Försöker komma på hennes namn nu, men står för tillfället still.
hifikg skrev:Musik förstås, men jag tänkte på deras ljudanläggningar. Yrkesmusiker, artister, dirigenter, låtskrivare, producenter och andra som står musiken närmast, hur väljer de sina anläggningar?
hifikg skrev:Jag tror ibland att de inte behöver några avancerade prylar då de har musiken "inom sig" så att säga. Det en mindre bra anläggning drar ifrån lägger de till själva.
hifikg skrev:Kanske en fördom och så misstänker jag att de bör lyssna på annan musik än sådan som de kan till 100%. Så, ni som är, eller känner någon som är något av ovanstående, hur resonerar ni/de?
hifikg skrev:Bra tankar där IÖ, sen kan det hända att du, och andra, producenter av högklassig avlyssningsutrustning av olika slag i högre grad än andra kommer i kontakt med typ 3
IngOehman skrev:
Och jag känner även en tredje sorts musiker som är så audiofila som man kan bli.
Jag vet att den mest populära uppfattningen är att musiker är som typ 2. Men jag vete tusan... Tycker jag känner så många musiker att jag har ett rimligt grepp om hur typerna fördelar sig, och jag tror nästan att jag vill påstå att det finns flera typ 3 än bland vanliga människor.
Nattlorden skrev:shifts skrev:Kommer inte på vem det var, men en svensk artist har stoltserat med OA52:or hemma i någon intervjuvideo. Försöker komma på hennes namn nu, men står för tillfället still.
Not: ingen fakta i denna posten!
Den artist jag instinktivt känner som varande mest OA-52 måste vara Lisa Nilsson. (Jag kommer snudd på att dö om det visar sifåg vara rätt!![]()
)
philip skrev:[…]Skivan är mixad på ett par INO pi60s med BS60 nad208 och harmony design pre 906 custom "granqvist edition" försteg.
skivan är "kontrollyssnad" hemma i ett par OA 52.2[…]
Mvh Philip
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster