av lennartj » 2016-04-26 14:17
petersteindl skrev:Högtalarna från Harold Beveridge var flitigt använda av stora musiker.
Arthur Vered skrev:The Model 2 SW were the reference monitors for the discerning musical ears of Frank Sinatra, Julie Andrews, and Leonard Bernstein, to name but a few.
http://bevaudio.com/history.htmlÄven Barbra Streisand har/hade Beveridge högtalare. Det var högtalare som föll många musiker i smaken.
Med vänlig hälsning
Peter
Om jag inte tar miste var väl även basisten Red Michell en "typ 3"-musiker som hade ett par av Bo Bengtssons Megatrend hemma.
I intervju med Georg Riedel uttryckte han mycket klart att han är en "typ 1"-musiker, till radioreporterns stora förvåning.
Han kontrollyssnar inte ens på sina egna inspelningar, om jag uppfattade rätt, det är producentens ansvar att se till att det inte släpps några dåliga inspelningar.
Georg går bara vidare och spelar med stundens ingivelse.
I min bekantskapskrets dominerar "typ2"-musikerna, men ska vi även räkna in körsångarna vinner "typ 3".
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]