Morello skrev:[ Bild ]
Mm, den var inte tagen igår den bilden.

Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Morello skrev:Grabbar, spana in denna gamla EMI-konsol. Vilka härliga reglage! Fjärran från cubase, pro tools och andra leksaker som manövreras med mus.
[ Bild ] _3.jpg
Ja, nu behöver ju inte protools vara vare sig leksak eller manövreras med mus.
Morello skrev:Svante skrev:Morello skrev:Grabbar, spana in denna gamla EMI-konsol. Vilka härliga reglage! Fjärran från cubase, pro tools och andra leksaker som manövreras med mus.
[ Bild ] _3.jpg
Pluggarna får ju inte riktiga reglage - elelr har jag missat något?
Hittade för övrigt en EMI12345-plugg.
Morello skrev:Grabbar, spana in denna gamla EMI-konsol. Vilka härliga reglage! Fjärran från cubase, pro tools och andra leksaker som manövreras med mus.
[ Bild ] _3.jpg
Svante skrev:Morello skrev:Svante skrev:
Pluggarna får ju inte riktiga reglage - elelr har jag missat något?
Hittade för övrigt en EMI12345-plugg.
Så kan det vara. .
Flint skrev:Jag förstår inte varför man inte skulle kunna producera musik proffsionellt med dator och mus och allt digitalt samlat på hårddisk. Det handlar ju bara om vana och rutiner. Möjligen är den analoga antydningen i reklamen ett kommersiellt fungerande argument och slagträ.
IngOehman skrev:Flint skrev:Jag förstår inte varför man inte skulle kunna producera musik proffsionellt med dator och mus och allt digitalt samlat på hårddisk. Det handlar ju bara om vana och rutiner. Möjligen är den analoga antydningen i reklamen ett kommersiellt fungerande argument och slagträ.
Du har såklart rätt. Och det görs också massor av musik på just det sättet.
Vh, iö
Flint skrev:Är det viktigt med vilken teknik studiorna jobbar?
Är inte slutresultatet viktigare?
RogerGustavsson skrev:Har du haft nytta av din Line Audio OM1? Jag vet ju ett smakprov för drygt tre år sedan.
Morello skrev:Jag får känslan av att du fortfarande tror att stora, komersiella studios använder digitala bord. Så är inte fallet.
(med reservation att sådant förekommer, men typiskt sett gör det inte det.)
Jag uppfattade ditt inlägg om Berwaldhallen som ett skämt, men kanske var det inte det?
I så fall vilar jag min väska - enligt tidigare inlägg.
Morello skrev:Var ifrån kommer uppgiften om att stora studios börjar bli ovanliga?
Morello skrev:Var ifrån kommer uppgiften om att stora studios börjar bli ovanliga?