Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:kul att du plockat fram händerna ur rövas och det börjar hända saker
profbd skrev:varför ska du ha så många kan du inte sälja två lådor till mig?
så får vi lika många
Nattlorden skrev:profbd skrev:varför ska du ha så många kan du inte sälja två lådor till mig?
så får vi lika många
För sent nu... låddimensionerna är spikade för att det skall vara lagom till full takhöjd på fyra... (59cm/st -> 2.36, jag har 2.38 i takhöjd)
Haakan_W skrev:är sd fötterna inräknade då?
Nattlorden skrev:Haakan_W skrev:är sd fötterna inräknade då?
Nej (eller ja), eftersom jag inte skall ha några SD-fötter. Däremot skall nog heltäckningsmatta in under. Skulle jag haft SD-fötter så hade det nog behövt sådana mellan basar och vägg också. Men nu tänker jag ställa modulerna dikt mot väggarna.
i skrev:Blir det inte en viss "skallerrisk" då ? Jag hade nog antingen haft SD-fötter mot golv och väggar eller också skruvat fast modulerna hårt mot väggarna (med många skruvar).
Nattlorden skrev:i skrev:Blir det inte en viss "skallerrisk" då ? Jag hade nog antingen haft SD-fötter mot golv och väggar eller också skruvat fast modulerna hårt mot väggarna (med många skruvar).
Mycket möjligt! Ett alternativ är att sätta dit sjok av gummi (typ det man köper på biltema för att skära ut packningar i. Men jag har inget principiellt emot att skruva fast dem - skall ju bygga dämpväggar sidanom också vad det lider.
Haakan_W skrev:är jag trög eller varför går det inte att montera allt då lådorna är lackerade å klara?
Nattlorden skrev:Haakan_W skrev:är jag trög eller varför går det inte att montera allt då lådorna är lackerade å klara?
Du menar att jag skall in och klättra i färdigmonterad låda via basens hål för att löda på kontakterna och limma EKKn och knö i isoleringen?
Nej, det vill jag ha gjort innan jag sätter dit baffeln...
Haakan_W skrev:Nattlorden skrev:Du menar att jag skall in och klättra i färdigmonterad låda via basens hål för att löda på kontakterna och limma EKKn och knö i isoleringen?
Nej, det vill jag ha gjort innan jag sätter dit baffeln...
isoleringen måste ju inte vara där då du löder...så gjorde jag iaf å mina hål är bra mycket mindre än i dom där lådorna
Haakan_W skrev:klart det är...mina lådor är 57cm djupa å smalare å det gick utmärkt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster