Moderator: Redaktörer
30Hzbone skrev:Här var jag för en dryg vecka sedan.
http://www.gso.se/program/konserter/varkonsert/2016-05-04-19:30/
En sjuttioårspresent från dottern som är bosatt i Göteborg.
En underbar konsert i en sal med fin akustik.
Bill50x skrev:30Hzbone skrev:Här var jag för en dryg vecka sedan.
http://www.gso.se/program/konserter/varkonsert/2016-05-04-19:30/
En sjuttioårspresent från dottern som är bosatt i Göteborg.
En underbar konsert i en sal med fin akustik.
Framförallt har du en underbar dotter
/ B
Dartman skrev:Haken på Bryggarhuset i Stockholm igår kväll. Jävligt bra, bandet utvecklas på ett fint sätt vad det gäller liveframförande.![]()
Lite oväntat var det två oannonserade förband med skiftande men hygglig kvalitet. Det gjorde att det blev en lång kväll.
Mycket positivt var att man hade den två år gamla EP:n till salu, den har varit mycket svårfångad tidigare.
/Jonas
HenrikTornquist skrev:Dartman skrev:Haken på Bryggarhuset i Stockholm igår kväll. Jävligt bra, bandet utvecklas på ett fint sätt vad det gäller liveframförande.![]()
Lite oväntat var det två oannonserade förband med skiftande men hygglig kvalitet. Det gjorde att det blev en lång kväll.
Mycket positivt var att man hade den två år gamla EP:n till salu, den har varit mycket svårfångad tidigare.
/Jonas
Man råkade inte sälja Aquarius också?
Dartman skrev:HenrikTornquist skrev:Dartman skrev:Haken på Bryggarhuset i Stockholm igår kväll. Jävligt bra, bandet utvecklas på ett fint sätt vad det gäller liveframförande.![]()
/Jonas
Man råkade inte sälja Aquarius också?
Det tänkte jag inte på.![]()
Men jag kan tänka mig att om den finns i nypress har de den med. Ska du kika i Köpenhamn?
/Jonas
HenrikTornquist skrev:Tanken var att jag skulle ner och se dem, men SRF medförde en saftig förkylning som inte riktigt släpper. Det blir dessvärre till att stanna hemma den här gången. Kul att dom var bra, och nej, det finns ingen nypress. 2 st på discogs för för mycket pengar.
mrGaskill skrev:Dartman jag var också där. Var stod/satt du? Jag satt uppe nära baren under de båda gubbenilådanförbanden som bara dök upp från ingenstans.De var väl okej. Inget märkvärdigt så. Men lite uppfriskande att se första djentprogdeathlightmetalrocknrollbandet som hette Arkentype. Trummisen såg efter deras gig att jag tittade på Portugal - Island på min iPhone mellan Arkentype och Rendezvous Point och frågade hur det gick i matchen.
Backstage var väl där uppe på etagevåningen? Rendevouz point var väl okej. Det stack inte ut så mycket vad gäller låtmaterial för varken Arkentype eller Rendezvous Point.
Men Haken var ju jä....ttebra! (Då stod jag nere vid baren där det stod ett hoppande fan under några låtar. Han verkade lite ...... glad.. nej, hög?)
De lirade tight och var väldigt duktiga. Bra låtar och lagom högt. Lagom scenshow också som bestod i sångarens blinkande "neon"-glasögon som han tog på sig till låten "1985".Det var avspänt och de såg ut att ha kul på scenen. De lirade, publiken blev glad och då blev grabbarna i bandet glada kändes det som.
Ölkontot blev väldigt nedtyngt. Men det var det värt.
Se Haken om ni har chansen! Passa på när de är små, oupptäckta och är ett vanligt, men väldigt bra band som spelar på små och intima ställen.
Tjofaderittan.
Dartman skrev:HenrikTornquist skrev:Tanken var att jag skulle ner och se dem, men SRF medförde en saftig förkylning som inte riktigt släpper. Det blir dessvärre till att stanna hemma den här gången. Kul att dom var bra, och nej, det finns ingen nypress. 2 st på discogs för för mycket pengar.
Jag skickar dig gärna en bränd platta, men du vill kanske äga den riktiga? Trist med förkylningen.
/Jonas
Stranne skrev:Hopp.
Idag blev det Vasas Flora och Fauna, Ane Brun, Anna von Hausswolf, Mogwai. Alla dessa såg vi från början till slut. Vi lyssnade till Thomas Andersson Wij och Dungen på håll.
Toppendag!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster