Jag har sökt på webben men inte funnit någon info om vad som behöver göras. Är det någon teknikkunnig som kan tipsa? Kanske någon
har ett länktips? Finns det något ställe i Stockholmsområdet som renoverar till en vettig kostnad? Tack på förhand.
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Helt snurrigt att sätta ett estetikkrav på begreppet HiFi (vilket ju bara betyder hög fidelitet, vilket inte har något med utseendet att göra, men väl med prestanda att göra, vilket kan avgöras genom att hålla apparaten ansvarig enligt en norm,t ex DIN-normen). Så, vad folk som anser sådant (att en apparat är för ful för att kunna kallas HiFi) anser, skall man nog helt enkelt inte bry sig om.
Vh, iö

Morello skrev:Det var väl Lallerstedt (som även jobbade med Carlsson) som ritade R4000?
R4000 tycker jag nog ser lite ball ut. R3000 gillar jag dock inte.
Nu talar jag alltså inte om tekniska kvaliteter.
Flint skrev:...
R4000 har en mer traditionell tonkontroll med bas- och diskantkontroll och troligen också loudness, minns inte exakt.
Flint skrev:R3000 har också en annorlunda tonkontroll med en lågbaskontroll plus en tiltfunktion med shelfutseende som "vippar" tonkurvan över/under en viss frekvens. Den har alltså ingen direkt diskantkontroll men däremot en fast loudnessfunktion (har inte simulerat just den så jag vet inte hur den ser ut).
Flint skrev:Den levererades med en motsvarande snedställd hylla. Nej, den var dålig.
Den levererades med nackspärr. Nej, den var nästan ännu sämre.![]()
IngOehman skrev:Flint skrev:R3000 har också en annorlunda tonkontroll med en lågbaskontroll plus en tiltfunktion med shelfutseende som "vippar" tonkurvan över/under en viss frekvens. Den har alltså ingen direkt diskantkontroll men däremot en fast loudnessfunktion (har inte simulerat just den så jag vet inte hur den ser ut).
Det du skriver ser ut som om du säger att det finns en loudness-funktion permanent inkopplad (ourkopplingsbar).
Är det verkligen det du menar?
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster