Här är ett färgprov av Osmos hårdvaxolja med valnötspigment.
Tankar och reflextioner?
Moderator: Redaktörer
Fredzz0rs skrev:Kanske skulle köra på kokt linolja istället. Någon som har erfarenhet av det?
Antar att linoljan håller eken relativ ljus och fin?
Fredzz0rs skrev:Sakteliga lägger jag på lager på lager av en silkensmatt sprayfärg som jag införskaffat. Trots att jag tänkt köra på mattsvart Plasti Dipfärg så tänkte jag att det är lika bra om jag har en bra finish under gummifärgen utifall det ej blir bra och
jag vill riva loss plasti dip:en.
Tycker dock det är sjukt svårt att få till en jämn och fin yta. Minsta lilla dammkors förstör ju!
t0mas skrev:Ja det här blir verkligen snyggt. Hur mycket kostade faneringen hos snickare?
Perfector skrev:Spolar på en magnet brukar ge högre induktion och förändrade värden på spolarna.
Har du mätt innan så det blir rätt värde, annars behöver du nog kolla hur "stora" spolarna har blivit.
paa skrev:Perfector skrev:Spolar på en magnet brukar ge högre induktion och förändrade värden på spolarna.
Har du mätt innan så det blir rätt värde, annars behöver du nog kolla hur "stora" spolarna har blivit.
Spolarnas värden är beräknade för att sitta exakt så som på bilden.
Rydberg skrev:Vad är det för "klet" du har på korgarna? Ses i bild "Lödning översikt.jpg"
sprudel skrev:Vad vill du ha för dem när du är färdig? Jag vill köpa.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster