Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Fanns det inte en tidigare version av OM40 med mjukare upphängning?
RogerGustavsson skrev:Lösa skal bidrar med mycket massa och bör nog undvikas med Ortofon OM40.

RogerGustavsson skrev:Lösa skal bidrar med mycket massa och bör nog undvikas med Ortofon OM40.
RogerGustavsson skrev:Concorden är dessvärre tänkt för DJs och är därför tyngre än vad den ser ut, igen viktbesparing mot löst skal/skruv/pickup. Den går heller inte att köpa utan nål.
HenrikTornquist skrev:Spelaren hämtad i Odense, Fyn. Avtorkad och justerad så gott jag kan just nu. Befintlig OM20-nål ersatt av min nya OM40, på den raka armen. Och jag som trodde att min DP47 lät bra...
Det gjorde det inte, om man jämför. Det här låter bra. Ett lugn breder ut sig, trummor är markant mer dynamiska, och ljudbilden framstår som "mer korrekt", vad fan det nu betyder.
Morello skrev:HenrikTornquist skrev:Spelaren hämtad i Odense, Fyn. Avtorkad och justerad så gott jag kan just nu. Befintlig OM20-nål ersatt av min nya OM40, på den raka armen. Och jag som trodde att min DP47 lät bra...
Det gjorde det inte, om man jämför. Det här låter bra. Ett lugn breder ut sig, trummor är markant mer dynamiska, och ljudbilden framstår som "mer korrekt", vad fan det nu betyder.
Var köpte du OM40-nålen?
Det verkar vara rövarpriser i Sverige och mycket lägre pris i Tyskalnd (som vanligt). Så jag beställer en nog av Tysken.
Vinylcalle skrev:Hoppas du blev nöjd med resultatet idag. Borde finnas möjligheter för en klar förbättring efter injusteringen.
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster