Moderator: Redaktörer
paa skrev:Du kan väl löda fast kabeln i anslutningspanelen innan du skruvar fast den i lådan, och löda kabeln till elementet efter att allt annat är på plats, just innan du skruvar fast elementet. Så brukar man väl göra?
Inte? på bilden ser det ut att vara brickor med lödöron på. Dessa kan man ju löda fast kabeln i innan man drar ihop allting.Nattlorden skrev:paa skrev:Du kan väl löda fast kabeln i anslutningspanelen innan du skruvar fast den i lådan, och löda kabeln till elementet efter att allt annat är på plats, just innan du skruvar fast elementet. Så brukar man väl göra?
Men jag har ingen anslutningspanel... jag har enkelpinnar som skruvas in genom ett borrhål... går inte så bra att löda på förhand.
Martin skrev:Inte? på bilden ser det ut att vara brickor med lödöron på. Dessa kan man ju löda fast kabeln i innan man drar ihop allting.
Nattlorden skrev:Martin skrev:Inte? på bilden ser det ut att vara brickor med lödöron på. Dessa kan man ju löda fast kabeln i innan man drar ihop allting.
![]()
Det skall jag fundera över. Hade iofs tänkt att löda rakt på "pinnen", men det kanske är overkill.
(Ändrar dock inte faktumet att isoleringen måste knös in genom hålet i så fall... )
Kribban skrev:Hoppas att man får komma och hälsa på dig igen när du är klar![]()
profbd skrev:nattis jag fräste hälet för elemntet
det blir väldigt presist då en sticksåg fladrar och far åt alla håll
billiga fräsar kostar nästan gratis
borra ett hål fräs försänkningen för elementet fräs sedan hålet
profbd skrev:nattis jag fräste hälet för elemntet
det blir väldigt presist då en sticksåg fladrar och far åt alla håll
jonasp skrev:Kul att det händer grejor!![]()
Den största fördelen du har gentemot mig ligger inte antalet baselement. Utan i antalet närliggande grannar!![]()
![]()
Nattlorden skrev:Smaka på denna grabbar (från min flickvän ang. baslådebygget):
- Du får säg till om du vill ha hjälp. Du vill ju ha dina baslådor, hjälper dig allt jag kan naturligtvis.
Är hon sann, eller? *nyper mig i armen*
Kraniet skrev:du ljuger!![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster