sprudel skrev:Lazyworm skrev:petersteindl skrev:
Varför skulle en försöksledare vilja luras i tester? Vad är syftet? Det är ju just det som är en del som man i den vetenskapliga världen måste undvika och därför är dubbelblindtest ett måste och det är precis det som JM säger.
Om du vill representera någon form av sanning, eller vill uppnå sanningen så rekommenderas: STICK TO THE TRUTH! Om du med konstlade teorier med hjälp av lögn, lurendrejeri och bedrägeri måste använda dessa som redskap för att försöka bevisa din så kallade "sanning" så har du redan förlorat. Du har inget att komma med, din så kallade sanning har inget värde och du som person bedöms efter detta. Det enda du gjort är att gräva en grop åt andra och du tror att du står och tittar på vid sidan om, men de andra ser dig nere i gropen grävandes och undrar vad f-n du håller på med eftersom du redan där har tappat din trovärdighet. Du blir förknippat med ditt eget bedrägeri. Det är som att klättra in genom köksfönstret för att komma med i partajet. Kan du inte bevisa sanning genom att använda sanning som redskap så har du förlorat. Man använder sanning för att dra ner brallorna på lögnen, inte tvärtom.
Lazyworm, jag råder dig, gå in genom huvudentrén.
Med vänlig hälsning
Peter
Peter, du verkar inte ha någon som helst aning om hur man testar placeboeffekter så väl inom medicinska syften som andra, hoppa ner från höga häste vettja.
Vad har du själv för erfarenheter, eller kunskap om utprovning av läkemedel och behandlingar?
Ganska bra då mitt ex forskar på hur vissa meciciner påverkar nervsjukdomar som Huntington och Parkinson, samt att en av mina vänner (Ulf Riserus) leder en forskar grupp i Uppsala inom typ 2 Diabetes och övervikt. Förrutom min kontakt inom placebotestning genom dessa 2 arbetade jag tillsammans med Johan Holmsäter (grundare av friskis och svettis) och Professor Bengt Saltin för att ta fram ett system för att med signifikans mäta olika insatsers påverkan på hälsa och långtidssjukskrivningar i Näringslivet 2003-2004, detta system döptes till Hälsoplanen och har bidragit till att många större bolag nunmer arbetar mer med hälsoorienterat ledarskap.