Jag har ett par OA52.2 vita i originalutförande som nästan ser ut som nya... Älskar dessa och använder dem i princip varje dag. Allt är frid och fröjd!
Nu håller jag på att flytta och högtalarna står i gamla lägenheten. Samtidigt ser jag at BK-electronics har en sorts "brexit-rea" eller att de i alla fall väntar med att höja sina priser i någon dag till - pundet är trots allt billigt!
Jag har två snabba frågor till er experter: Dels generellt - vad tycker ni om att ställa OA52 på subwoofers? Jag kör en del hemmabio och det vore härligt att ha två subbar - någon som har provat men visst borde det fungera? Två fyrkanter är nog att att ställa dem vid stan känns båda rätt fullt och slöseri med plats i vardagsrummet...Jag har självklart högtalarna på sina originalfötter...
Sedan krånglas det till lite av att jag inte har mina högtalare hemma just nu - vet någon måtten på undersidan det vill säga vilken är den minsta subban jag kan ställa dem på?
Jag funderar på två av dessas vitt: http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/P12300SB-FF.htm Skulle mina OA52.2 "svämma över" och se fula ut på toppen av dessa? Jag hittar inte måtten på själva socken till OA52:orna någonstans....
Tacksam för råd! Alltid klurigt nr man skall köpa och det blir ju trots allt närmare tio lakan med frakt - tråkigt om det ser fördärvligt ut!
Hälsingar
Lars