Moderator: Redaktörer
NirreFirre skrev:Summa ca 25-27000:-
Intressant tråd, särskilt när man själv är en bang-for-the-buck person
kusling skrev:högtalare: 6400:-
elektronik: 26000:- typ...
akustikfix: vad nu ett par ino skumgummiskivor att ha bakom högtalarna kosta
råkade gå lös på elektronikuppgraderingar i höstas efter att jag fick nytt jobb, vart dyrare än jag tänkte
Morello skrev:Jag kan inte upphöras att förvånas över alla som lägger stora pengar på högtalare och sedan snålar in på det elektroniska med PA-slutsteg jämte kinesiska biomaskiner etc.
Man skall inte slarva med amplifikationen.
Morello skrev:Vill man ha ett riktigt toppsystem måste alla delar vara oberklassse!
Rent deinitionsmässigt alltså.
Morello skrev:Jag tycker ändå det är konstigt att lägga 100 brakare på högtalare för att sedan driva detta med en kinabioreceiver och ett PA-steg.
Flint skrev:Morello skrev:Jag tycker ändå det är konstigt att lägga 100 brakare på högtalare för att sedan driva detta med en kinabioreceiver och ett PA-steg.
Japp, du har så rätt. Ett musikaliskt korrekt SET-steg på 5W vore förstås en värdigare kraftkälla.
Morello skrev:Jag kan inte upphöras att förvånas över alla som lägger stora pengar på högtalare och sedan snålar in på det elektroniska med PA-slutsteg jämte kinesiska biomaskiner etc.
Morello skrev:Jag tycker ändå det är konstigt att lägga 100 brakare på högtalare för att sedan driva detta med en kinabioreceiver och ett PA-steg.
Morello skrev:Vill man ha ett riktigt toppsystem måste alla delar vara oberklassse!
Rent deinitionsmässigt alltså.
steveo1234 skrev:Morello skrev:Jag tycker ändå det är konstigt att lägga 100 brakare på högtalare för att sedan driva detta med en kinabioreceiver och ett PA-steg.
Det är väl inget konstigt med det? Bästa ljudet jag hört hade högtalare för en bra bit över 100k kopplade till en bioreceiver för klart under 5k. Ett pa-steg användes också.
PerStromgren skrev:Morello skrev:Jag kan inte upphöras att förvånas över alla som lägger stora pengar på högtalare och sedan snålar in på det elektroniska med PA-slutsteg jämte kinesiska biomaskiner etc.
Says who?![]()
I sak håller jag med, men vill hävda att man billigare når maximalt välljud med att lägga de stora pengarna på högtalare. Hellre 5k på förstärkare och 100k på högtalare än tvärtom.
PerStromgren skrev:
100 % = 95k
Morello skrev:PerStromgren skrev:
100 % = 95k
Missbruk av likhetstecken!!!
Användare som besöker denna kategori: Almen och 23 gäster