Efter ommöblering snurrar inte skivspelaren längre när jag slår på den. Vad kan ha hänt?

Mvh
Moderator: Redaktörer
Maccis skrev:Remmen ramlat av?
RogerGustavsson skrev:Vad är det för spelare?
Micke23 skrev:Snurrar motoraxeln när du slår till strömmen?
eljulio skrev:Micke23 skrev:Snurrar motoraxeln när du slår till strömmen?
Inte vad jag kan se. Hur ser den ut?
mvh
eljulio skrev:tack för tipsen.
Remmen är på, så jag får försöka kolla det där med spänningen. Tack för alla tips! Annars får jag väl lämna in den på service hos Dennis.
paa skrev:Vibrerar motorn när strömbrytaren är på eller känns den helt död? Om den vibrerar är det troligen kondensatorn som skapar fasskillnaden som drar motorn som är sänder, men är den helt död så är det något glapp eller strömavbrott nånstans.
Specifikation
RB303 tonearm
Double brace technology
Light weight plinth design
24v low noise low vibration hand tuned motor assembly
Morello skrev:Ja, en Airpax vill jag minnas.
En DC-motor kräver nästan någon typ av återkoppling för att snurra med rätt fart.
eljulio skrev:Det var elsladden som hade pajat. Ny beställd. Tack för återkopplingen!
eljulio skrev:Det var elsladden som hade pajat. Ny beställd. Tack för återkopplingen!
Vinylcalle skrev:eljulio skrev:Det var elsladden som hade pajat. Ny beställd. Tack för återkopplingen!
Dvs nätbulan? Då var jag bra nära
Micke23 skrev:Vinylcalle skrev:eljulio skrev:Det var elsladden som hade pajat. Ny beställd. Tack för återkopplingen!
Dvs nätbulan? Då var jag bra nära
Jag tror inte Rega har någon nätbula, utan bara en vanlig anslutningssladd till 230 volt. Eller minns jag fel?
Användare som besöker denna kategori: Kalle_H och 20 gäster