Gruppköp av "MuPPS Variant B" - GRUPPKÖP AVSLUTAT

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Re: Gruppköp av "MuPPS Variant B" - LÅDOR LEVERERAS

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-07-18 08:35

Jag tar gärna lådorna jag sagt.

Jag hämtar gärna på plats, är på Västkusten nu
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-07-18 10:34

OK, då inväntar vi bara besked från andershelin också.

Summer Passing

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-07-18 15:38

Då var alla lådor ivägskickade, undantaget Cinder som ska ha ett par specialare också.

Summer Passing

Användarvisningsbild
ofranzen

Inläggav ofranzen » 2016-07-18 17:22

Tack för återbetealningen . Jag var precis och köpte ett par element på Hifi-Kit så det kändes skönt att äntligen börja få ihop grejerna.

Jag köpte också komponenter till filtret men det blev 15uF istf. 18uF. Kommer det göra någon märkbar skillnad så jag ska fixa exakt värde?

Har någon skiss på veroboard för filtret?

/Ola

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-07-18 19:35

Nu är även Cinders kartonger packade och klara för leverans, och därmed är allt utom reservlistan avklarat för detta gruppköp.

Summer Passing

mander

Inläggav mander » 2016-07-20 15:17

Jag är intresserad av 4 lådor.

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-07-20 15:46

mander skrev:Jag är intresserad av 4 lådor.

Fler lådor än vad som finns kvar är redan reserverade så det är liten chans att det blir några över till dig. Men vi sätter dig på kölistan just in case!

Summer Passing

mander

Inläggav mander » 2016-07-20 15:51

Aerob skrev:
mander skrev:Jag är intresserad av 4 lådor.

Fler lådor än vad som finns kvar är redan reserverade så det är liten chans att det blir några över till dig. Men vi sätter dig på kölistan just in case!

Ok.

Användarvisningsbild
Cinder

Inläggav Cinder » 2016-07-22 13:01

Nu har jag hämtat ut mina lådor :)
Eftersom jag var den sista att få leverans av ordinarie beställare (ej reserv) så borde den stora majoriteten av er andra också ha mottagit paket vid det här laget.

Kan inte säga annat än att det är fruktansvärt bra hantverk i dessa lådor, hade inte kunnat göra det bättre själv! ;)
Två tummar upp för Aerob!

Bild

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-07-22 15:10

Härligt att höra Cinder! Hoppas att alla andra som beställt lådor också känner sig nöjda, dom allra flesta bör väl ha mottagit sina lådor vid det här laget?

Summer Passing

Användarvisningsbild
DorreN

Inläggav DorreN » 2016-07-22 18:44

Aerob skrev:Härligt att höra Cinder! Hoppas att alla andra som beställt lådor också känner sig nöjda, dom allra flesta bör väl ha mottagit sina lådor vid det här laget?

Jag gick precis in på faktiskt för att skriva samma sak som Cinder precis skrivit. Maken till snyggt jobbat, inklusive leverans, emballage osv. Helproffsigt.

Tack för att jag fick vara med på detta gruppköp! :-)

Användarvisningsbild
Cinder

Inläggav Cinder » 2016-07-22 19:03

DorreN skrev:
Aerob skrev:Härligt att höra Cinder! Hoppas att alla andra som beställt lådor också känner sig nöjda, dom allra flesta bör väl ha mottagit sina lådor vid det här laget?

Jag gick precis in på faktiskt för att skriva samma sak som Cinder precis skrivit. Maken till snyggt jobbat, inklusive leverans, emballage osv. Helproffsigt.

Det är bara att du lägger upp nån bild när du börjar få ihop de små :)

Användarvisningsbild
DorreN

Inläggav DorreN » 2016-07-22 22:09

Cinder skrev:
DorreN skrev:

Det är bara att du lägger upp nån bild när du börjar få ihop de små :)

Med ännu en dötter född och en byggsats med profundus X-4 ej färdigställd på 3 år så kan nog den bilden dröja. :-)

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-07-24 19:48

Vad jag kan se är det fortfarande fem personer som inte hämtat ut sina paket. En SMS-avi ska vara utskickad till samtliga så om någon saknar en sådan så hör av er via PM så kan jag skicka trackingnumret till er. Nu är det förvisso semestertider så det kan ju ha en naturlig förklaring också, men det hade i alla fall varit skönt att alla i ordinarie gruppköpet fick hämtat ut sina paket och bekräftat att lådorna var hela och fina innan jag gör mig av med extralådorna.

Summer Passing

Murkas

Inläggav Murkas » 2016-07-25 14:00

Var precis och hämtade mina lådor. De ser kanonfina ut!!
Tusen tack Cinder och Aerob för detta!

Hämtade i samma veva också mina element från Loudspeakerfreaks. 4st för 880 inkl. frakt och de levererades på 4 dagar. Verkar finnas fyra kvar på lager där.

Användarvisningsbild
ATD

Inläggav ATD » 2016-07-27 09:42

Hämtat lådorna: Fantasktiskt fint arbete. Tusen tack Cinder och Aerob för det fina engagemang som ni har visat.
/Anders

Användarvisningsbild
ATD

Inläggav ATD » 2016-07-27 16:01

Jag la nog beslag på de sista exen från Loudspeakerfreaks. Tack för tipset Murkas.

Lite pinsamt: jag tror att jag har sett någonstans var man kan köpa nyckelhålsbeslagen som passar. Kan dock inte hitta uppgiften nu.
Någon som kan tipsa?
/Anders

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-07-27 16:12

Clas Ohlson, 11-1352 hängbleck för infällning.

Summer Passing

Användarvisningsbild
ATD

Inläggav ATD » 2016-07-27 17:12

Tackar Aerob
/A

Användarvisningsbild
mn12

Inläggav mn12 » 2016-07-31 21:39

Ledsen för sen feedback, jag har hämtat ut mina lådor och dom ser ut att vara perfekta.

Bra jobbat och tack för initiativet.

/Simon
Det här är ett stycke text som kan läggas till i inlägg du skapar. Det finns en gräns på 200 tecken.

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-08-03 15:40

Till Joee:

Om ditt paket inte hämtas före 2016-08-04 kommer det att returneras med tillkommande fraktkostnad för mig. Saknar du trackingnumret så kolla det PM jag skickade till dig för ett par dagar sedan men som du fortfarande inte läst...

Andershelin behöver också hojta till inom en snar framtid om han vill ha de sex lådor han anmält intresse för, annars så går dom till näste man på turlistan. Även han har ett oläst PM sedan någon vecka tillbaka.

Summer Passing

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-08-03 16:37

andershelin har inte var inloggad sedan 12 juli så kanske kan dröja innan du får svar av honom. jooe var iaf inne igår.

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-08-04 17:05

Dåså, samtliga lådor från ordinarie gruppköp är nu uthämtade och så vitt jag vet har alla lådor kommit fram hela och fina. Jag börjar nu så sakteligen beta av reservlistan, MÖ har säkrat sina lådor, PM är skickat till danfra och Lennart om upphämtning. Andershelin har inte läst sitt PM och inte heller bekräftat sina sex lådor. Jag ger han lite tid på sig att dyka upp men har jag inte hört något inom godtycklig tid så frigörs hans sex lådor och då står Raggsockan näst på tur, efter det peh61 och därefter mander.

Summer Passing

pjocke

Inläggav pjocke » 2016-08-04 20:31

Skulle det hända att det blir två över till slut önskar även jag ställa mig i kö. Verkar vara en trevlig liten högtalare som skulle passa mig bra.

Murkas

Inläggav Murkas » 2016-08-06 22:30

Fick äntligen tid att börja och 2 av 6 är nu helt klara. Resten återstår bara montering.

Provlyssnade lite, och det lät väldigt fint! :)

Bild

Förresten, kanske lite OT, men ändå. De kommer att fungera som surround-satelliter och har en hel del (typ kanske 50-100m) gammal kabel som husets tidigare ägare använde till sitt system. Han hade ett gäng Ino A2 som satelliter och hade dragit enkardelig kabel med väldigt liten area (antagligen mindre än 0,5mm2). Tror ni en sådan ledare funkar på typ 10-15m kabel? Jag känner mig väldigt tveksam, men tänkte testa innan jag börjar dra kabeln i alla fall för att höra efter om man kan höra någon skillnad...

Användarvisningsbild
peh61

Inläggav peh61 » 2016-08-06 22:47

Vill bara meddela att om någon får lådor över eller om någon hoppar av då är jad intresserad av minst 4 st.

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2016-08-07 00:04

Jag antecknar det peh61! Sannolikheten att det blir några lådor över från restlagret är dock inte stor med tanke på intresset.

Summer Passing

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2016-08-07 10:13

Murkas skrev: De kommer att fungera som surround-satelliter och har en hel del (typ kanske 50-100m) gammal kabel som husets tidigare ägare använde till sitt system. Han hade ett gäng Ino A2 som satelliter och hade dragit enkardelig kabel med väldigt liten area (antagligen mindre än 0,5mm2). Tror ni en sådan ledare funkar på typ 10-15m kabel? Jag känner mig väldigt tveksam, men tänkte testa innan jag börjar dra kabeln i alla fall för att höra efter om man kan höra någon skillnad...

Inos surrounder har ca 3 gånger högre impedans än Mupps och är gjorda för att kunna köras "daisy-chained", dvs. när man drar EN kabel per kanal som sedan går från högtalare till högtalare om man kör flera högtalare på samma kanal. Du kan ju alltid prova men vid kontrollerade test borde du får en viss hörbar påverkan av tonkurvan med 15 m EKUA eftersom serieresistansen hamnar på ca 1,5 ohm. Om det sedan spelar någon roll i praktisk användning, vet jag inte.

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Lennart

Inläggav Lennart » 2016-08-07 15:25

Fråga, Vifa elementet finns i både 4 och 8 ohm. Är det kritiskt vilket man väljer och har glömt hur delningsfilterkomponenterna är designade?
/Lennart

Användarvisningsbild
Cinder

Inläggav Cinder » 2016-08-07 17:28

Lennart skrev:Fråga, Vifa elementet finns i både 4 och 8 ohm. Är det kritiskt vilket man väljer och har glömt hur delningsfilterkomponenterna är designade?
/Lennart

Högtalaren är designad efter 4ohm-elementet och filtret lika så. Hur kritiskt det är får dock var och en avgöra själv.

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum