Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:Antingen min Oppo105 eller möjligtvis digitalt delningsfilter (just nu är det ett DBX Driverack PA2, men det började med Behringer DCX2496 2003).
Filtret för att det givit mig många glädjefulla ögonblick av testande av olika elementkonfigurationer.
Stefan
Morello skrev:Apple och ino i samma system? Bomber och granater - jag tror jag svimmar!
PekkaJohansson skrev:avr7000 skrev:Antingen min Oppo105 eller möjligtvis digitalt delningsfilter (just nu är det ett DBX Driverack PA2, men det började med Behringer DCX2496 2003).
Filtret för att det givit mig många glädjefulla ögonblick av testande av olika elementkonfigurationer.
Stefan
Hur i hela världen kunde du byta från det förvisso inte felfria men ändå goda DCX2496 till DBX med dess uteslutande analoga ingångar?
Med vänlig hälsning
Pekka
avr7000 skrev:Jag ha alltid kört analogt in och ut så i det fallet blev det en tydlig förbättring med DBX (mindre brus)
PekkaJohansson skrev:avr7000 skrev:Jag ha alltid kört analogt in och ut så i det fallet blev det en tydlig förbättring med DBX (mindre brus)
Aha. jag förstår. Om man minskar förstärkningen i DCX2496 kan man slippa det problemet och dra nytta av fördelarna med de digitala ingångarna.
Med vänlig hälsning
Pekka
Harryup skrev:Just nu är jag mest nöjd med min nya Marantzreceiver. Snart är jag mest nöjd med mitt nya försteg.
Psst, filter låter olika även rakt inställda.
/Harryup
shifts skrev:Morello skrev:Apple och ino i samma system? Bomber och granater - jag tror jag svimmar!
Eh ok. Varför då om jag får fråga?
Mycket smidigt sätt att skicka signalen vidare till min receiver för D/A-omvandling. Har i princip uteslutande 16 bit/44.1 kHz i min samling och vid den upplösningen omvandlar AirPort Express ingenting. All min musik är lagrad på min iMac i, håll i dig, Apple Lossless format också.
shifts skrev:Morello skrev:Apple och ino i samma system? Bomber och granater - jag tror jag svimmar!
Mycket smidigt sätt att skicka signalen vidare till min receiver för D/A-omvandling. Har i princip uteslutande 16 bit/44.1 kHz i min samling och vid den upplösningen omvandlar AirPort Express ingenting. All min musik är lagrad på min iMac i, håll i dig, Apple Lossless format också.
Morello skrev:shifts skrev:Morello skrev:Apple och ino i samma system? Bomber och granater - jag tror jag svimmar!
Jag betrkatar Apple och Ino som varandras diametrala motsatser - Apple offrar vad som helst på estetikens altare och torgför vilket mög som helst med styv marknadsföring. Vidare är Apple standardfientliga - något som inte heller harmoniserar Ingvars inriktning.
Harryup skrev:Vi har användare på bärbara Maccar som bara kör Win eftersom hårdvaran är så pass bra.
matssvensson skrev:Harryup skrev:Vi har användare på bärbara Maccar som bara kör Win eftersom hårdvaran är så pass bra.
+1 på den. Macs hårdvara (mekanik) är överlägsen alla bärbara produkter jag haft av andra fabrikat att jag gladligen betalar merpriset för dem. Uppskattar den mekaniska livslängden på deras produkter till minst det dubbla, för att inte tala om feelgoodvärdet av kvalitetskänslan i varje beröring. Är mer än nöjd med att köra Win på Mac så länge jag får bestämma själv.
/mats
Morello skrev:Den blästrade finishen är ju värdelös då den förstör tex armband och klockarmband. Skärmen är blank och blänker. Tangentbordet är inte av standardtyp (saknar backspace) och tangenterna saknar skålning så att fingertoppen styr mot mitten. Så går det när ALLT offras på estetikens altare och hjärnan är i viloläge.
dannybrascoe skrev:gflar skrev:Mest nöjd just nu är jag med min Chromecast Audio, den blev riktigt stabil sen jag skaffade ethernet-adptern till den.
Jag trodde att den bara fungerade med den "vanliga" Chromecasten.
Morello skrev:matssvensson skrev:Harryup skrev:Vi har användare på bärbara Maccar som bara kör Win eftersom hårdvaran är så pass bra.
+1 på den. Macs hårdvara (mekanik) är överlägsen alla bärbara produkter jag haft av andra fabrikat att jag gladligen betalar merpriset för dem. Uppskattar den mekaniska livslängden på deras produkter till minst det dubbla, för att inte tala om feelgoodvärdet av kvalitetskänslan i varje beröring. Är mer än nöjd med att köra Win på Mac så länge jag får bestämma själv.
/mats
Den blästrade finishen är ju värdelös då den förstör tex armband och klockarmband. Skärmen är blank och blänker. Tangentbordet är inte av standardtyp (saknar backspace) och tangenterna saknar skålning så att fingertoppen styr mot mitten. Så går det när ALLT offras på estetikens altare och hjärnan är i viloläge.
Morello skrev:...Tangentbordet är inte av standardtyp (saknar backspace) och tangenterna saknar skålning så att fingertoppen styr mot mitten...
Morello skrev:Musplattan är så styv att den är oanvändbar - det är nog min största invänding mot Apple-maskiner.
Samt den blästrade finishen som gör att man msåte plocka av sig armbandsuret innan man använder maskinen. Å skärmen är ju kass den med då den är blank.