Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Välkommen till faktiskt
Holographic Audio som redan nämnts är ju ett bra val kan jag tycka:
http://www.holographicaudio.com/headphone-amp.html
leofar2 skrev:AndreasArvidsson skrev:Välkommen till faktiskt
Holographic Audio som redan nämnts är ju ett bra val kan jag tycka:
http://www.holographicaudio.com/headphone-amp.html
Tack så mycket! Vet du hur man köper de eftersom att det inte finns en köp knap på sidan?
Holographic Audio
Bättringsvägen 5
SE-352 63 Växjö
Sweden
Phone: +46 70 52 777 12
E-mail: order@holographicaudio.com
Elfsberg skrev:Verkar inte finnas skäl att köpa annat än HA.
Vad mäter bättre, och till vilka pengar?
leofar2 skrev:Tack för alla svar! Otroligt hjälpsamt! Men mu återstår problemmet med vilken av hörlurarana jag ska köpa. Hd600 eller 650. Tror ni att 600 är aldeles för neutral och tråkig?
darkg skrev:leofar2 skrev:Tack för alla svar! Otroligt hjälpsamt! Men mu återstår problemmet med vilken av hörlurarana jag ska köpa. Hd600 eller 650. Tror ni att 600 är aldeles för neutral och tråkig?
Hm, om du inte vet vilken av dem, hur vet du att det är någon av dem?
leofar2 skrev:darkg skrev:leofar2 skrev:Tack för alla svar! Otroligt hjälpsamt! Men mu återstår problemmet med vilken av hörlurarana jag ska köpa. Hd600 eller 650. Tror ni att 600 är aldeles för neutral och tråkig?
Haha va ?
darkg skrev:leofar2 skrev:Tack för alla svar! Otroligt hjälpsamt! Men mu återstår problemmet med vilken av hörlurarana jag ska köpa. Hd600 eller 650. Tror ni att 600 är aldeles för neutral och tråkig?
xeizo skrev:Oavsett det, jag provlyssnade och föredrog HD600 enligt min smak, HD600 låter enligt mig mer naturligt. Instrument låter som när du själv klinkar på dom irl. HD650 är lite in-your-face och med hissat mellanregister, tycks vara tunad för Ipod-generationen. Rent tekniskt tål HD650 högre effekt, men det går att spela så att man blir döv även med HD600. Båda lurarna är relativt lättdrivna men skalar med bättre kringutrusning, HD600 sägs låta optimalt med rörsteg.
JB skrev:xeizo skrev:Oavsett det, jag provlyssnade och föredrog HD600 enligt min smak, HD600 låter enligt mig mer naturligt. Instrument låter som när du själv klinkar på dom irl. HD650 är lite in-your-face och med hissat mellanregister, tycks vara tunad för Ipod-generationen. Rent tekniskt tål HD650 högre effekt, men det går att spela så att man blir döv även med HD600. Båda lurarna är relativt lättdrivna men skalar med bättre kringutrusning, HD600 sägs låta optimalt med rörsteg.
Man kan väl säga så här, lyssnar man både på äldre mixar men även moderna hängmattskurvemixar (dvs all musik nyare än mitten av -90 typ) så är nog HD650 dom bästa lurarna man kan köpa enligt mig iaf, dom funkar med precis allt man kan tänkas vilja lyssna på, medans om man bara lyssnar på neutralt mixad musik så är nog HD600 ett bättre alternativ (jag lyssnade på båda och gillade HD650 mer eftersom jag lyssnar mest på modern slaktad musik och köpte därför ett par HD650)
xeizo skrev:OM man nu pratar modern musik så är ingen av dom nämnda lurarna speciellt lämpliga för sk "bass-heads" som gillar att det dunkar som på en rave tillställning. Dom är gjorda för att återge en kontrabas korrekt, typ. Gillar man basigare ljud men ändå vill ha HiFi-kvaliteterna kvar är Philips Fidelio X2 ett mycket bra alternativ.
PerStromgren skrev:Utnyttja webb-butikernas returrätt! Köp ett par HD650, men returnera om du inte blir nöjd. Lyssnar du i icke-tyst miljö, är öppna lurar (som HD650) inte bästa valet, det bör läggas till som kriterium.
leofar2 skrev:PerStromgren skrev:Utnyttja webb-butikernas returrätt! Köp ett par HD650, men returnera om du inte blir nöjd. Lyssnar du i icke-tyst miljö, är öppna lurar (som HD650) inte bästa valet, det bör läggas till som kriterium.
Låter bra! Tack för tipset!
HenrikTornquist skrev:leofar2 skrev:PerStromgren skrev:Utnyttja webb-butikernas returrätt! Köp ett par HD650, men returnera om du inte blir nöjd. Lyssnar du i icke-tyst miljö, är öppna lurar (som HD650) inte bästa valet, det bör läggas till som kriterium.
Beroende på var du bor kanske du kan få låna av nån forumit.
leofar2 skrev:HenrikTornquist skrev:leofar2 skrev:
Beroende på var du bor kanske du kan få låna av nån forumit.
Jag bor i uppsala. Så är det många som bor nära?
xeizo skrev:OM man nu pratar modern musik så är ingen av dom nämnda lurarna speciellt lämpliga för sk "bass-heads" som gillar att det dunkar som på en rave tillställning. Dom är gjorda för att återge en kontrabas korrekt, typ. Gillar man basigare ljud men ändå vill ha HiFi-kvaliteterna kvar är Philips Fidelio X2 ett mycket bra alternativ.
JBjorkman skrev:leofar2 skrev:HenrikTornquist skrev:Beroende på var du bor kanske du kan få låna av nån forumit.
Jag bor i uppsala. Så är det många som bor nära?
I Uppsala har du (vi) tillgång till HifiExperience som verkar ha 650 inne för demo:
http://www.hifiexperience.se/horlurar/h ... iser-hd650
De saluför även HD600 men det står inget om demo på dem :/
Användare som besöker denna kategori: MoonMartin och 17 gäster