Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Om ingen redan har gjort det så rekommenderar jag härmed Frisk och så har vi genast en medlem till
hifikg skrev:Mälargös handlar bara om träffar
Så du har varit med på några redan och haft hos dig
4. Det diskuterades även att ha en räckviddsgräns för utmaning, det vill säga att vem som helst, som bor var som helst får utmana vem som helst - så länge det inte är mer än 5 mil mellan dem!
. . . Det betyder att tävlandet kan driva över landet, och man vet aldrig var det kan hamna. Vi kom väl inte riktigt fram till om vi skulle ha med den regeln, men vi kan väl säga att den ligger på remiss.
FBK skrev:Då väcker vi den här tråden även om det är Covid tider och det verkar sprida sig som en löpeld nu så någon sammankomst för tillfället får kanske ligga på is. Så jag anmäler mig som medlem om jag blir godkänd.
Sedan såg jag att Kalle dussin hade en synpunkt som jag tycket var bra: Det vore ju synd om man är GÖS och inte får reda på GÖS-möten förrän efteråt, kan jag tycka om jag vore GÖS. Om det är några som tänker träffas så skulle det ju vara kul att få veta det om man bor i närheten, eftersom upptagningsområdet verkar vara överallt i Sverige. Något att tänka på över framöver.
FBK skrev:Jag ska ta dina Carlson Emblem om det finns på dina burkar och rama in dem i en tavla och hänga på väggen.Det duger väl som medlemsdiplom
hifikg skrev:FBK skrev:Då väcker vi den här tråden även om det är Covid tider och det verkar sprida sig som en löpeld nu så någon sammankomst för tillfället får kanske ligga på is. Så jag anmäler mig som medlem om jag blir godkänd.
Sedan såg jag att Kalle dussin hade en synpunkt som jag tycket var bra: Det vore ju synd om man är GÖS och inte får reda på GÖS-möten förrän efteråt, kan jag tycka om jag vore GÖS. Om det är några som tänker träffas så skulle det ju vara kul att få veta det om man bor i närheten, eftersom upptagningsområdet verkar vara överallt i Sverige. Något att tänka på över framöver.
Fast många gös-möten är inte planerade, de bara uppstår. Deltagarna vet knappt själva att de deltar i en GÖS-träff, så spontant och okonstlat är det för det mesta. Skulle det till en större GÖS-träff kommer det nog att gå ut någon form av kallelse.
Du är härmed rekommenderad och accepterad som medlem i GÖS. Ditt medlemsdiplom får du göra själv
FBK skrev:hifikg skrev:FBK skrev:Då väcker vi den här tråden även om det är Covid tider och det verkar sprida sig som en löpeld nu så någon sammankomst för tillfället får kanske ligga på is. Så jag anmäler mig som medlem om jag blir godkänd.
Fast många gös-möten är inte planerade, de bara uppstår. Deltagarna vet knappt själva att de deltar i en GÖS-träff, så spontant och okonstlat är det för det mesta. Skulle det till en större GÖS-träff kommer det nog att gå ut någon form av kallelse.
Du är härmed rekommenderad och accepterad som medlem i GÖS. Ditt medlemsdiplom får du göra själv
Jo men det är ju det som är lite synd, för alla har inte möjligheten att ta emot många medlemmar. Bor man i en etta så kan man inte ta emot 8 stycken utan kanske max 5-6. Det är en annan sak om 2stycken ska komma och hälsa på och ha lite samkväm då förstår jag mycket väl att det egentligen är något spontant och ingen gös, håller du inte med ? Har alltså inget emot spontant och okonstlat, men eftersom det inte sker möten så ofta så kanske den som ska ha det får känna efter om han skulle vilja bjuda in fler. För det är ju den som har det som avgör hur många som kan komma,personen kanske bara vill ha en litet sk. samkväm. Man kanske ska skriva i den här tråden om man vill ha ett lite större samkväm eller så håller man det litet och inte skriver något om det innan. Lite svårt detta utan det är bara sådant som dyker upp i mitt huvud.
hifikg skrev:stor-petters gångvals i sju olika tappningar, med fokus på 78-varvsinspelningen från Rimbo 1927
Johan_Lindroos skrev:Mälargös igår hos MHR1229 - hifimässa av Perfect Sense på Ulfsunda slott- mälargös igen idag hos mig.
På mässan träffade man ju många glada faktisktianer, LTS:are och kollegor, mycket trefvligt!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 36 gäster