Vad kan ni rekommendera där?
Ljudkvaliteten är viktig, men det duger bra med obalanserat in.
Och det ska stå i en hylla ihop med en liten pc, så det behöver inte vara speciellt litet.
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Ett förslag kunde vara Focusrite Scarlett 6i6
Kalejdokom skrev:Om du behöver flera kanaler för inspelning skulle jag rekommendera en mixer med USB-gränssnitt. Behringer Xenyx har flera modeller som är överkomliga i pris.
n3mmr skrev:Kalejdokom skrev:Om du behöver flera kanaler för inspelning skulle jag rekommendera en mixer med USB-gränssnitt. Behringer Xenyx har flera modeller som är överkomliga i pris.
Användningen är en annan!
Återkommer!
Flint skrev:Ett begagnat M-Audio Delta 1010 eller M-Audio Delta 1010LT då. Dock icke USB. Utgångna kort men som tekniskt troligen hävdar sig mycket bra än.
n3mmr skrev:n3mmr skrev:Kalejdokom skrev:Om du behöver flera kanaler för inspelning skulle jag rekommendera en mixer med USB-gränssnitt. Behringer Xenyx har flera modeller som är överkomliga i pris.
Användningen är en annan!
Återkommer!
Avsikten är att bygga en maskin med dator och ljudkort som tillsammans kan transportera runt flerkanals lpcm i lägenheten.
Just nu tänker jag att jag ska ha en streaming service m h a vlc eller liknande. Ett alternativ är nån daw som kan skicka monitoreringen av ljudkortets ingångar som lpcm över hdmi och en hdmi extender.
Vi ser hur det går.
Piotr skrev:Hur tänker du dig att den digitala signalen tas ut från ljudkortet?
Piotr skrev:Lite grekiska för mig men tänk på att det är knepigt ibland att få två st separata ljudportar att samarbeta (dvs. ditt externa ljudkort och din HDMI-port).
Vissa system klarar "aggregate devices" men inte alla. Det där kanske du har koll på, jag har det inte.
n3mmr skrev:Piotr skrev:Lite grekiska för mig men tänk på att det är knepigt ibland att få två st separata ljudportar att samarbeta (dvs. ditt externa ljudkort och din HDMI-port).
Vissa system klarar "aggregate devices" men inte alla. Det där kanske du har koll på, jag har det inte.
Som jag tänker nu så ligger de analoga ingångarna i ett ljudkort på ena maskinen, och hdmi-utgången ligger på mediaspelaren, som är en annan maskin, med ett dlna-nätverk emellan, så det du talar om borde inte ha nån bäring alls.
paa skrev:En Focusrite Scarlett 18i20 då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster