Moderator: Redaktörer
mrGaskill skrev:tre på raken, men en ny låt med Opeth måste ju klistras upp här, om den nu var bra. Den var ju tung ju! Låter jättebra.
https://www.youtube.com/watch?v=7-hyz1nTPpY
jogge skrev:Soundtrack: Top Gun, LP. Inköptes pga själva "Top Gun Anthem"med Steve Stevens och Harold Feltermeyer, samt 80-talsminnen. Resten av skivan är inget vidare. Nä - inte ens Take My Breath Away.
![]()
[ Bild ]
PekkaJohansson skrev:jogge skrev:Soundtrack: Top Gun, LP. Inköptes pga själva "Top Gun Anthem"med Steve Stevens och Harold Feltermeyer, samt 80-talsminnen. Resten av skivan är inget vidare. Nä - inte ens Take My Breath Away.
![]()
[ Bild ]
Jorå, Berlins bidrag är kanon liksom "Danger zone", komponerad av Giorgio Moroder och framförd av Kenny Loggins. Skivan fungerade utmärkt som soundtrack när jag tog mina första stapplande steg i styrketräningslokalen i mitten av 80-talet (jag avrundar 1986 till mitten av 80-talet) och bitterljuva minnen väcktes när jag hörde just "Danger zone" i bilradion i USA nyligen. Kan tipsa om att skivan är ytterligt vanlig som begagnad kompaktskiva i originalutgåva med katalognummer CDCBS 70296 i Europa. Funderar på om det inte får bli Berlin och "Love life" från 1984 i kväll.
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster