Moderator: Redaktörer
petern skrev:Tack för snabba svar. Verkar inte som Ljudmakaren får någon större uppbackning för sina åsikter. Får väl kontakta tillverkaren om ytterligare information. Ska ju i alla fall vara en kvalitetsförstärkare med bra vitsord...
dawen skrev:En volymkontroll med olika starka kanaler, det är en trasig volymkontroll, tycker jag.
petern skrev:Du menar alltså det är helt normalt, och inget att oroa sig för?
petern skrev:Ok, jag fattar. Det enda jag stör mig på vid lyssning är att jag måste sitta på exakt ett ställe för att sångaren/sångerskan ska hamna i mitten.
Nu är det ju tyvärr så att de flesta inspelningar jag känner till tiltar över åt något håll mer eller mindre konsekvent (mest åt vänster har jag för mig)
petern skrev:The man: Har bara volymratt - trodde Carlssonhögtalarna skulle ge mig lite större svängrum...
petern skrev:Stefan: Tack för tipset - har lite "måste-möbler" mellan lådorna, så avståndet kan inte bli mindre än 2,5 meter vilket väl borde vara tillräckligt nära, eller? Sitter ca 3 meter från högtalarväggen.
petern skrev:Paa: Jag har Carlsson-lådor, dvs element som redan är vinklade och sitter uppe på baffeln. Tycker att jag hittat rätt avstånd, ca 3 m, där det inte blir "hål" i ljudbilden men ändå ganska mycket ljud. Taskig formulering...
Naqref™ skrev:petern skrev:Du menar alltså det är helt normalt, och inget att oroa sig för?
Jepp, så länge det inte får ljudbilden att tilta* på något sätt vid normala volymer så är det normalt.
*Nu är det ju tyvärr så att de flesta inspelningar jag känner till tiltar över åt något håll mer eller mindre konsekvent (mest åt vänster har jag för mig) så att göra en bedömning på det hela genom att bara att lyssna på en skiva eller två kan vara svårt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster