Moderator: Redaktörer
xeizo skrev:_Fredrik_ skrev:Distar rejält i ena kanalen. Inställningfråga?
Har du ställt in antiskating? Den är viktig, skall vara på samma värde som nåltrycket.Hoppas också att du har tillräckligt nåltryck. Sen kan förstås PU:n sitta fel i skalet, eller ha fel höjd osv men jag tippar på att du missat antiskatingen ....
Vinylcalle skrev:Gör så Fredrik. Pickupen ska sitta korrekt justerad i skalet. Däremot går det inte skicka en spelare på ett bra sett utan att ta av motvikt m.m. därav måste du tyvärr justera in det. Men det ska du förhoppningsvis snabbt klara ut.
Har du några frågor eller fler problem är det bara skriva här eller direkt höra av dig till Rehifi.
MvH Carl
Almen skrev:Var och hämtade en Ortofon OM-5E på Hifiklubben efter lunch, och nu spelar det! Tack för inspiration att få tummen ur, _Fredrik_!
Almen skrev:Var och hämtade en Ortofon OM-5E på Hifiklubben efter lunch, och nu spelar det! Tack för inspiration att få tummen ur, _Fredrik_!
Conan skrev:...
Ortofon OM 5E är ju en hygglig lågprispickup som kan bytas nålenhet på till mer "sofistikerade" slipningar på diamanten.
_Fredrik_ skrev:Förresten, allt gick så snabbt. Vad har jag för pickup, annonsen är ju borta?
STDI skrev:_Fredrik_ skrev:Förresten, allt gick så snabbt. Vad har jag för pickup, annonsen är ju borta?
I "Arkivet" hittar du annonsen, utan pris. http://www.rehifi.se/arkivet/pioneer-pl-12d
Pickupen är en ny Ortofon OM 5E.
Manni76 skrev:Hej.
Har själv haft en PL12D och var nöjd med den. Dock så var där lite svaj och vissa skivor hade en tendens till att gå lit för fort. Sålde min efter ett tag för att prova nåt annat för skojs skull.
Sneglar på en Linn Basik med LVX arm. Nån som vet nåt om denna?
Conan skrev:Har du fått ordning på spelaren?
Jansson skrev:_Fredrik_
Jag har en digital nålvåg och dr Feickerts protraktor om du vill låna.
Bara höra av dig.
paa skrev:Jag tycker du ska försöka ställa upp på en shoot out mellan Janssons och din spelare. Säkert lär ni er något nytt båda två!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], pingvinen och 29 gäster