Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:boom skrev:Nattlorden skrev:
Skitsnack! 1090 har jag ont i armar och axlar ett par dagar efter att ha flyttat. RS2000 kräver troligen gaffeltruck för min del.
vekling. Amp 27 den bär man under en arm .
Visst... om man har poppar ryssfemmor och lagt en massa tid på gymmet för att se lika ful ut som Arnold...
HolographicAudio™ skrev:DVD-ai skrev:HolographicAudio™ skrev:Som andra mycket riktigt har svarat så går det brygga AMP27 m.h.a. en vippomkopplare på baksidan.
När det gäller minimpedans så kommer rekommenderad impedans att ändras till Minimum 6 Ohm på nästa produktionsbatch. Vi demade utan problem stegen bryggade under HighEnd-mässan tillsammans med DV som är en 6 Ohms-högtalare (och som om jag minns rätt går ner till 3-4 Ohm vid vissa frekvenser). De som besökte oss kan intyga att vi plågade stegen rejält under mässan.
Kan man säga att i32s borde vara en okey last för 2st bryggade amp27 ?
i32s går enligt tillverkaren aldrig under 3ohm (oavsett inställning på woofer'n) utan ligger alltid där över och för det mesta som lägst 4ohm.
Detta gäller inom hela det tänka arbetsområdet >80Hz (som lägst ligger högtalaren mellan ca 80-300Hz där woofern arbetar som mest parallellt med boomer)
Vad tror ni/ vågar ni yttra er om den saken ?!
Ja, i32s är en OK last för 2 st AMP27 (skyddskretsarna går in först vid ca 1,5 Ohm). Vi har spelat bryggade AMP27 med full effekt till både i32s och vår större demonhögtalare DV utan problem.
Nya AMP27, som för övrigt kommer att benämnas AMP28 för att bättre passa in i vårt nya sortiment med 6dB steg (AMP10, AMP16, AMP22, AMP28 och AMP34) kommer inte att ha switch för bryggkoppling. Önskas monosteg med mer effekt så rekommenderas AMP34.
Conan skrev:Nytt försteg?
boom skrev:Nattlorden skrev:boom skrev:vekling. Amp 27 den bär man under en arm .
Visst... om man har poppar ryssfemmor och lagt en massa tid på gymmet för att se lika ful ut som Arnold...
Kanske något för dig.Men annars så finns kroppsarbete som alternativ.
mrGaskill skrev:Är ni ute i skogen och går med era slutsteg? Musik & artillerikompaniet?
Nattlorden skrev:Morello skrev:Rotel 1090 är ju inte tung alls! Samma sak gäller AMP27. RS2000 är litet bökigare att flytta på.
Skitsnack! 1090 har jag ont i armar och axlar ett par dagar efter att ha flyttat. RS2000 kräver troligen gaffeltruck för min del.
-Palle- skrev:Conan skrev:Nytt försteg?
Du får följa dom på Facebook.
HolographicAudio™ skrev:-Palle- skrev:Conan skrev:Nytt försteg?
Bra förslag, på Facebook skriver vi lite mer om vad som är på gång.
Nattlorden skrev:HolographicAudio™ skrev:-Palle- skrev:
Skulle tro att en stor del av presumtiva konsumenter inte skulle sätta en fot på facebook, så det borde nog publiceras på annat ställe också.
Flint skrev:Nattlorden skrev:HolographicAudio™ skrev:Bra förslag, på Facebook skriver vi lite mer om vad som är på gång.
Skulle tro att en stor del av presumtiva konsumenter inte skulle sätta en fot på facebook, så det borde nog publiceras på annat ställe också.
Instämmer. Facebook är nog mer en belastning om man vill ge ett seriöst intryck.
FBK skrev:Flint skrev:Nattlorden skrev:
Instämmer. Facebook är nog mer en belastning om man vill ge ett seriöst intryck.
Instämmer i kören och jag kommer aldrig sätta ner foten där även om sambon några gånger har försökt att tala väl om skiten. Bara jag hör ordet gilla så vill jag krä...
DVD-ai skrev:"allt händer på fb!" ?![]()
"Hänger ni inte meeeeh eller ?!"
- Jag undrar då som ganska omedhängig hur det kommer sig att amp27 blir uppdaterad men tappar möjligheten till bryggat ?![]()
Och vad är bättre på ersättaren ?
Och när tror ni att ersättaren kan komma att bli tillgänglig ?
Samt pratar vi samma pengar som för amp27 ?
blev ju ganska många frågor det där, vad jag är frågvis....![]()
DVD-ai skrev:FBK skrev:Flint skrev:Instämmer. Facebook är nog mer en belastning om man vill ge ett seriöst intryck.
Instämmer i kören och jag kommer aldrig sätta ner foten där även om sambon några gånger har försökt att tala väl om skiten. Bara jag hör ordet gilla så vill jag krä...
men "plus ett" (+1) går bra ?
Nattlorden skrev:HolographicAudio™ skrev:-Palle- skrev:
AndreasArvidsson skrev:Om ni väldigt gärna vill diskutera FB så skapa en egen tråd. Denna handlar om Holographic Audio
Morello skrev:Ja, AMP27 är givetvis en mycket fin apparat eftersom jag konstruerade den.![]()
Har du några fler frågor?
AndreasArvidsson skrev:Morello skrev:Ja, AMP27 är givetvis en mycket fin apparat eftersom jag konstruerade den.![]()
Nä inte för tillfället, men om du vill ha lite fördelaktig behandling på faktiskt så skadar det inte att skicka ett exemplar till varje redaktör
Morello skrev:Den frågan får du ta med Lasse, men jag tvekar på att han är korrupt.
Jag har som sagt bara ett exemplar i min ägo - bättre slutsteg till TV'n får man leta efter.
Morello skrev:AndreasArvidsson skrev:Morello skrev:Ja, AMP27 är givetvis en mycket fin apparat eftersom jag konstruerade den.![]()
Nä inte för tillfället, men om du vill ha lite fördelaktig behandling på faktiskt så skadar det inte att skicka ett exemplar till varje redaktör
Den frågan får du ta med Lasse, men jag tvekar på att han är korrupt.
Jag har som sagt bara ett exemplar i min ägo - bättre slutsteg till TV'n får man leta efter.
HenrikTornquist skrev:Morello skrev:AndreasArvidsson skrev:Nä inte för tillfället, men om du vill ha lite fördelaktig behandling på faktiskt så skadar det inte att skicka ett exemplar till varje redaktör
Menar du att RS2000 inte duger till TV'n?
Morello skrev:HenrikTornquist skrev:Morello skrev:
Menar du att RS2000 inte duger till TV'n?
Den är fysiskt för stor för TV-rummet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster