Morello skrev:petersteindl skrev:Morello skrev:Alltså, Peter, det var du som kom med påståendet ( om att Bose är världens....) och jag undrade bara lite vad som menades och var isffrorna kommer från. Kan du inte ta följdfrågorna utan att börja tala om ersättningarn om tusentals dollar kanske du inte bör starta debatten?
Det är ingen debatt. Var får du det ifrån? Menar du att vi debatterar omsättningssiffror om Bose? Att Bose är största högtalarfabrikanten sedan 30 till 40 år tillbaka är allmän kännedom. Det är inget konstigt eller nytt. De som jobbar i branschen vet normalt detta. Du verkar dock helt ovetandes. Märkligt.
Du häver ut dig i tid och otid om att andra skall leverera statistik till dig över kända ting såsom man vore din servitör. Antingen sväljer du budskapet eller också googlar du själv. Du kan ju pröva googla. Du är väl vuxen, eller? Till och med ungarna "kan själv" utom de bortskämda. Bete dig Lite mer som vuxen. Det är ett tips från mig, så slipper du von oben stämpeln.
Mvh
Peter
Har du vaknat på fel sida idag?

Jag har vaknat på rätt sida. Det är kanske dags för dig att du också börjar vakna på rätt sida.
Då jag umgås med fackfolk i branschen så blir folk förbannade om jag skulle köra upp statistik i ansiktet på dem för att visa att Bose är marknadsledande inom högtalare. Anledningen till detta är att de skulle anse att de blir behandlade som mindre vetande idioter om jag så gjorde. De är inga idioter. De kan branschen och vilka som är marknadsledande och varför.
Det vore lika illa som att jag skulle plocka fram en bevisföring gentemot lärare på tekniska högskolor att jorden är rund och inte platt. De skulle med rätta bli förbannade.
Det som förvånar mig är att du väljer tvärtom.
Så jäkla konstigt är det inte att Bose varit marknadsledande på högtalare sedan lång tid tillbaka där deras motto är better sound through research. Morello, detta är vanlig skåpmat. Och det är det även om du anser att det inte skulle vara så.
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.