Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Varför inte en CJ 350.
Rydberg skrev:Nattlorden skrev:Morello skrev:Palle, nej det är inte svårt att implementera.
Om jag gör ett nytt slutsteg så kommer det att ha 12V trigger-ingång; inget att snacka om
Sätt då en valbar fördröjning också, så gör du det smartare än något annat.
Mina Bryston 7B-ST hade valbar tidsfördröjning på ingången, det har inte mina 28B. Hur tänkte man där?
Morello skrev:Rydberg skrev:Nattlorden skrev:
Sätt då en valbar fördröjning också, så gör du det smartare än något annat.
Mina Bryston 7B-ST hade valbar tidsfördröjning på ingången, det har inte mina 28B. Hur tänkte man där?
Är det inte så att om du kopplar trigger out från det ena steget till trigger in på det andra, så kommer det andra steget igång lite fördröjt? Jag skulle gissa att det är så,
Harryup skrev:Morello skrev:Rydberg skrev:Mina Bryston 7B-ST hade valbar tidsfördröjning på ingången, det har inte mina 28B. Hur tänkte man där?
Är det inte så att om du kopplar trigger out från det ena steget till trigger in på det andra, så kommer det andra steget igång lite fördröjt? Jag skulle gissa att det är så,
Morello, kan du inte bygga en 12v trigger med nätbrytning och bra tidsfördröjda högtalarreläer i en separat box som går att koppla till vilket slutsteg som helst? Eller finns det inga transparanta reläer för högre effekter?
mvh/Harryup
AndreasArvidsson skrev:Varför skall du dra ljudsignalen genom relän?
En låda med 12 trigger som bryter strömmen till slutsteget låter som en smartare idé.
Harryup skrev:AndreasArvidsson skrev:Varför skall du dra ljudsignalen genom relän?
En låda med 12 trigger som bryter strömmen till slutsteget låter som en smartare idé.
Blir ju ingen mjukstart av det? Problemt är väl att steg kan ge ifrån sig diverse boompar och annat vid uppstart. Är det bara fjärrstyrning som söks så finns ju Nexa att tillgå.
Harryup skrev:Verkar ju finnas en viss marknad för en dylik grunka om den inte påverkar ljudet och klarar effekten.
macivar skrev:Soon....
Fredzz0rs skrev:Någon som vet vilken sekunderspänning ringkärnetrafon har i en Amp seventeen?
Skall bygga en Gainclone baserat på lm3886tf och funderar på att köra med en trafo om 225 VA och 2 x 18 volt.
Slutsteget skall klara lågohmiga högtalare som Ino audio piP
IngOehman skrev:När det gäller trafofrågan är den lite spännande. Skall man tolka den som att du överväger köpa en Amp seventeen för att slakta den och ta trafon?
IngOehman skrev:Fredzz0rs skrev:Någon som vet vilken sekunderspänning ringkärnetrafon har i en Amp seventeen?
Skall bygga en Gainclone baserat på lm3886tf och funderar på att köra med en trafo om 225 VA och 2 x 18 volt.
Slutsteget skall klara lågohmiga högtalare som Ino audio piP
Att kalla piP för lågohmiga är väl att ta i? De är på 5 ohm nominellt och går aldrig under 4 ohm. Tror inte att det existerar någon förstärkare på marknaden som inte kan driva dem utan minsta problem.
När det gäller trafofrågan är den lite spännande. Skall man tolka den som att du överväger köpa en Amp seventeen för att slakta den och ta trafon?
Vh, iö
Fredzz0rs skrev:Någon som vet vilken sekunderspänning ringkärnetrafon har i en Amp seventeen?
genstruktur skrev:Blire någon triggerfunktion på 22an?
HolographicAudio™ skrev:genstruktur skrev:Blire någon triggerfunktion på 22an?
Ja det blir med största sannolikhet trigger på AMP22.
DVD-ai skrev:2 saker jag undrar över med amp27
1: Hur mjuk och fin är mjukstarten?
2: Hur tyst är steget ?
MorganM skrev:DVD-ai skrev:2 saker jag undrar över med amp27
1: Hur mjuk och fin är mjukstarten?
2: Hur tyst är steget ?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 55 gäster