Dantax SX 300???

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mongo

Dantax SX 300???

Inläggav mongo » 2006-01-11 23:01

Blev tillfrågad om jag kunde "renovera" ett par av ovanstående högtalare.
Hunden hade ätit upp konen på den ena basen....
Någon som vet nåt om dessa pjäser?
Gissar att dom är från slutet på 70-talet.
Dubbla Foster diskanthorn i aluminium, Scanspeak 13M 5" mellanregister, 15" bas med gjutet chassie, märkt Dantax D-155 hc.
Överst på lådan sitter en kontrollpanel med vu-mätare, volymkontroller för mellan och diskant och en knapp för fasvändning.
Lådan är på 77 liter, portad.
Vad stoppar man i för 15-tummare i en sån låda? Till en hyfsat billig peng...., ska lägga upp en bild senare.
Inte så dum som du tror

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2006-01-12 18:46

Peerless SLS 15" kanske? fås väldigt biligt om du köper från audiocomponents.
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-01-12 18:55

Kraniet skrev:Peerless SLS 15" kanske? fås väldigt biligt om du köper från audiocomponents.

Har du köpt eller bara sett priset?....för jag skulle köpa 4st men som jag fattat det så har inte peerless leverarat dom än.....hifikit här i sverige hade hoppas få hem nu efter nyår, men tydligen så kunde inte peersless leverara dom än :cry:
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2006-01-12 20:40

The_Man skrev:
Kraniet skrev:Peerless SLS 15" kanske? fås väldigt biligt om du köper från audiocomponents.

Har du köpt eller bara sett priset?....för jag skulle köpa 4st men som jag fattat det så har inte peerless leverarat dom än.....hifikit här i sverige hade hoppas få hem nu efter nyår, men tydligen så kunde inte peersless leverara dom än :cry:

jag har bara sett pris. men maila audiocomponents och fråga. dom brukar ligga på 2/3 - 1/2 pris mot hifikit.

http://www.audiocomponents.nl/
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-01-12 20:46

Kraniet skrev:
The_Man skrev:

jag har bara sett pris. men maila audiocomponents och fråga. dom brukar ligga på 2/3 - 1/2 pris mot hifikit.

Jag har skickat ett mail, men inte fått svar...hmm upp till halva priset....kanske man ska köpa 8st...är väl inget värsta sortens bas men för priset verkan det bra(har haft ett par 10" varianten och dom va ju helt ok)
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2006-01-13 13:29

The_Man skrev:
Kraniet skrev:
The_Man skrev:

Jag har skickat ett mail, men inte fått svar...hmm upp till halva priset....kanske man ska köpa 8st...är väl inget värsta sortens bas men för priset verkan det bra(har haft ett par 10" varianten och dom va ju helt ok)

ja priserna varirerar ju lite, 1/2 priset är väl kanske mer sällan men aif, billigt är billigt. Dock får man ju räkna in frakten ocså, men det är därför man ska köpa flera på en gång :D
Mvh
Magnus

Återgå till DIY-forum