Moderator: Redaktörer
paa skrev:Vad händer, jag håller andan men börjar bli blå!
xeizo skrev:Pioneer-armen fungerar rätt optimalt med OM5E skulle jag säga, det är den styvaste nålen i OM-serien och armen är ganska kraftig så chansen är att den tom passar bättre än de dyrare nålarna med exotisk slipning eftersom dom kan vara för mjuka. Sätt tillräckligt högt nåltryck bara, minst 2.0 gram för att den skall spåra bra.
shifts skrev:xeizo skrev:Pioneer-armen fungerar rätt optimalt med OM5E skulle jag säga, det är den styvaste nålen i OM-serien och armen är ganska kraftig så chansen är att den tom passar bättre än de dyrare nålarna med exotisk slipning eftersom dom kan vara för mjuka. Sätt tillräckligt högt nåltryck bara, minst 2.0 gram för att den skall spåra bra.
Känner inte till Pioneer-armen, men känner till OM5E som satt i min Pro-Ject Debut III. Eftersom en skivspelare (den skivspelaren) i mina ögon i princip är en planka med snurrande tallrik, har jag alltid klandrat den pickupen för hur överjävligt illa det lät om allt jag försökte spela på verket, vasst och väsande.
Nu har jag i några nya inlägg läst om pickupen i hyfsat goda ordalag och det förvånar mig, trodde den helt enkelt var skräp.
jonaz81a skrev:Så här gör du!
_Fredrik_ skrev:jonaz81a skrev:Så här gör du!
Nu har jag ställt in skivspelaren. Kunde inte gå efter instruktioner ovan, då dom var för svåra att tyda, utan gick på känsla. Jag kan säga direkt att det är är det bästa jag har hört någonsin. Gissar att det blivit nåt fel i leveransen och att jag fått ett ett sk high-end-paket.
Kommer inte att lyssna på digitalt igen. Någonsin.
Rock on!
_Fredrik_ skrev:Nu har jag ställt in skivspelaren. Kunde inte gå efter instruktioner ovan, då dom var för svåra att tyda, utan gick på känsla. Jag kan säga direkt att det är är det bästa jag har hört någonsin. Gissar att det blivit nåt fel i leveransen och att jag fått ett ett sk high-end-paket.
Rock on!
_Fredrik_ skrev:En annan grej, med risk att trampa på lite ömma tår. Även om tränar på att vara på positiv och inte döma folk så börjar jag bli rätt irriterad på folk i Stockholm som har lagom ansade skägg och tatueringar. Man kan väl täcka över tatueringarna eller kanske kosta på sig att ta bort dom permanent? Ja, vi pratar om standardhipstern som har ett smalt styre på cykeln och svarta knytvans.

_Fredrik_ skrev:jonaz81a skrev:Så här gör du!
Nu har jag ställt in skivspelaren. Kunde inte gå efter instruktioner ovan, då dom var för svåra att tyda, utan gick på känsla. Jag kan säga direkt att det är är det bästa jag har hört någonsin. Gissar att det blivit nåt fel i leveransen och att jag fått ett ett sk high-end-paket.
Rock on!
Jens skrev:_Fredrik_ skrev:jonaz81a skrev:Så här gör du!
Rock on!
Kan du inte inte posta lite samples i Dire Straits tråden?
Denna upplevelse måste du dela med dig av!
/Jens
_Fredrik_ skrev:Är så orolig för att leverantören, som sträcker sina tentakler genom hela hifosvären, ska komma på att dom råkat leverera ett high-end-paket (som ser nästan exakt likadant ut på ytan som standard-paketet) och häva köpet, det är ju 14 dagars returrätt.
jonaz81a skrev:_Fredrik_ skrev:Är så orolig för att leverantören, som sträcker sina tentakler genom hela hifosvären, ska komma på att dom råkat leverera ett high-end-paket (som ser nästan exakt likadant ut på ytan som standard-paketet) och häva köpet, det är ju 14 dagars returrätt.
Kanske någon snäll Faktiskt-medlem från kexfabriken kan göra ett hembesök för att kontrollera så att armen inte av en slump har balanserats rätt genom att pilla på motvikten med armen i nedfällt läge och "tracking force" och "antiskating" reglagen nollade och att dessa sen inte som genom magi vridits till 1.5 eftersom välljud då mer eller mindre garanteras och den onde skivspelförsäljaren kanske tar tillbaka skivspelaren.
_Fredrik_ skrev:Jens skrev:_Fredrik_ skrev:Nu har jag ställt in skivspelaren. Kunde inte gå efter instruktioner ovan, då dom var för svåra att tyda, utan gick på känsla. Jag kan säga direkt att det är är det bästa jag har hört någonsin. Gissar att det blivit nåt fel i leveransen och att jag fått ett ett sk high-end-paket.
Rock on!
/Jens
Är så orolig för att leverantören, som sträcker sina tentakler genom hela hifosvären, ska komma på att dom råkat leverera ett high-end-paket (som ser nästan exakt likadant ut på ytan som standard-paketet) och häva köpet, det är ju 14 dagars returrätt.
_Fredrik_ skrev:Jens skrev:_Fredrik_ skrev:Nu har jag ställt in skivspelaren. Kunde inte gå efter instruktioner ovan, då dom var för svåra att tyda, utan gick på känsla. Jag kan säga direkt att det är är det bästa jag har hört någonsin. Gissar att det blivit nåt fel i leveransen och att jag fått ett ett sk high-end-paket.
Rock on!
/Jens
Är så orolig för att leverantören, som sträcker sina tentakler genom hela hifosvären, ska komma på att dom råkat leverera ett high-end-paket (som ser nästan exakt likadant ut på ytan som standard-paketet) och häva köpet, det är ju 14 dagars returrätt.
Jens skrev:_Fredrik_ skrev:jonaz81a skrev:Så här gör du!
Rock on!
/Jens
_Fredrik_ skrev:Bunp
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster