Moderator: Redaktörer
Rille skrev:Matrialet står nu i garaget och i dag ska här börja limmas och sågas lite. Drivning till basarna är också inköpt.![]()
Nytt flytt, nytt jobb och barn tar på krafterna men med lite tålamod så ska nog även dessa lådor snart stå klara.
Rille skrev:Sågande, fräsande och borrande har upptagits och jag är på väg. Bilder ligger än så länge i kameran.. Jag har gjort mig besväret att välja att skruva ihop lådorna i stället för att kexa, detta kan jag inte rekommendera någon att göra. att först mäta var man ska borra för skruvhålen , sen borra skruvhålen och sedan överföra de skruvhålen till nästa skiva och borra på nytt och totalt ca 50 skruv i varje låda.. Vilket jobb och vilken tid det tar. fördel är att jag som inte har kexmaskin eller erfarenheten att kexa spar pengar mot att ge en snickare jobbet. Billigaste priset för färdiga lådor ink lack var 4000/st a 4 lådor=16000kr. Nu uppskattar jag att kostnaden stannar under 4000kr för alla 4 ink matrealet.. Visst det blir egen garagelack men är man bara lite noggrann och tålmodig så kan det också bli bra.
paa skrev:Om man skruvar ska skruvskallarna spacklas över, vilket är svårt att få till (läs omöjligt) utan att det syns på ytan efter tid.
Doofus skrev:Rille skrev:Sågande, fräsande och borrande har upptagits och jag är på väg. Bilder ligger än så länge i kameran.. Jag har gjort mig besväret att välja att skruva ihop lådorna i stället för att kexa, detta kan jag inte rekommendera någon att göra. att först mäta var man ska borra för skruvhålen , sen borra skruvhålen och sedan överföra de skruvhålen till nästa skiva och borra på nytt och totalt ca 50 skruv i varje låda.. Vilket jobb och vilken tid det tar. fördel är att jag som inte har kexmaskin eller erfarenheten att kexa spar pengar mot att ge en snickare jobbet. Billigaste priset för färdiga lådor ink lack var 4000/st a 4 lådor=16000kr. Nu uppskattar jag att kostnaden stannar under 4000kr för alla 4 ink matrealet.. Visst det blir egen garagelack men är man bara lite noggrann och tålmodig så kan det också bli bra.
Det är svårt med snickare, jag hade lite tur och fick 2 nya lådor, samt modifiering av 2 lådor och ny lack på allt för 6000 kr.
Kul att det går framåt, heja heja !
paa skrev:Om man skruvar ska skruvskallarna spacklas över, vilket är svårt att få till (läs omöjligt) utan att det syns på ytan efter tid.
Rille skrev:paa skrev:Om man skruvar ska skruvskallarna spacklas över, vilket är svårt att få till (läs omöjligt) utan att det syns på ytan efter tid.
Jag känner till problemet. Jag har dock hyggliga resultat sedan tidigare erfarenhet av plastic Paddings plastiska trä..
Men håll gärna en tumme att det inte skiter sig längre fram..
-Palle- skrev:paa skrev:Om man skruvar ska skruvskallarna spacklas över, vilket är svårt att få till (läs omöjligt) utan att det syns på ytan efter tid.
Drar man ur skruvarna efter att limmet härdat så slipper man det problemet.
Doofus skrev:Nu har jag inget tips på galler, men bumpar tråden lite lätt.. hur går det ?
Rille skrev:Doofus skrev:Nu har jag inget tips på galler, men bumpar tråden lite lätt.. hur går det ?
Tackar som frågar, framåt! Lådorna slogs ihop i veckan och ska nu efterbearbetas lite då mina snickarkunskaper är begränsade... Nu blev det två lådor som blev inom mm och två som hade något större toleranser.. Nåja det blir osynligt efter slipning och lack.. Jag har semester i veckan och hoppas bli klar till helgen med lådorna. Jag återkommer till helgen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 233 gäster