Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Svante skrev:Ja, jag tror de kommer att tappa tom de trogna köparna nu.
Det tror inte jag - det trogna köparna är i det närmaste religiösa - Apple-kunder är generellt sätt ohyggligt toleranta mot knasiga produkter.
Att man plockar bort 3,5 mm-donet är knappast det mest vansinniga man hittat på.
Jag tror det blir en komersiell succé i vanlig ordning.
shifts skrev:Det kallas fortfarande "telefon", men snacka om att den kommunikationsvarianten förpassats till periferin för min del.
petersteindl skrev:Morello skrev:Svante skrev:Ja, jag tror de kommer att tappa tom de trogna köparna nu.
Det tror inte jag - det trogna köparna är i det närmaste religiösa - Apple-kunder är generellt sätt ohyggligt toleranta mot knasiga produkter.
Att man plockar bort 3,5 mm-donet är knappast det mest vansinniga man hittat på.
+1
Jag tror det kommer öka Apples dominans. Hörlurstillverkare kommer haka på med lightningkontakt i luren istället för 3,5 mm.
Med vänlig hälsning
Peter
shifts skrev:Det kallas fortfarande "telefon", men snacka om att den kommunikationsvarianten förpassats till periferin för min del.
Morello skrev:>Upplevde just en nug i Apple 5s:
Batteriet dog och nu går den inte att starta trots att laddaren är ansluten. Man måste vänta till Apple-polisen tycker att man väntat tillräckligt länge.
niclas skrev:Jag tycker det är synd att man inte längre kan lyssna med trådade lurar och ladda telefonen samtidigt.. Går förmodligen att lösa med ytterligare adapter, men känns bökigt.
shifts skrev:niclas skrev:Jag tycker det är synd att man inte längre kan lyssna med trådade lurar och ladda telefonen samtidigt.. Går förmodligen att lösa med ytterligare adapter, men känns bökigt.
Det kan man, om man använder Lightning Dock när man laddar (och det gör man väl vanligtvis ändå, iaf har jag alltid använt dessa laddställ): http://www.apple.com/se/shop/product/MN ... t?fnode=97
Det går väl att räkna som "ytterligare adaptrar" förvisso.
shifts skrev:Ja, vad är poängen? Man kan ladda och lyssna samtidigt. Vill man inte göra det kan man ju låta bli att köpa en docka för ändamålet.
Cinder skrev:shifts skrev:Ja, vad är poängen? Man kan ladda och lyssna samtidigt. Vill man inte göra det kan man ju låta bli att köpa en docka för ändamålet.
Poängen är väl att det inte hittills kostat 550kr att ladda och lyssna samtidigt, men nu plötsligt gör det det.
Evil_Homer skrev:Svante skrev:Ja, jag tror de kommer att tappa tom de trogna köparna nu.
För att?
bakerman22 skrev:Evil_Homer skrev:Svante skrev:Ja, jag tror de kommer att tappa tom de trogna köparna nu.
För att?
Jag gissar att det var ironi..
Att Äpplefantasterna skulle köpa en Äpple även om den luktade bajs.
Morello skrev:shifts skrev:Det kallas fortfarande "telefon", men snacka om att den kommunikationsvarianten förpassats till periferin för min del.
Jag har börjat ringa från den riktiga, PSTN-telefonen om jag är hemma. Det är en påtaglig förbättring att slippa en en mobiltelefon i kedjan.
En av hemtelefonerna är från 1960-talet och även den erbjuder på avsevärt högre taluppfattbarhet än mobiler i allmänhet och äppelmobiler i synnerhet.
shifts skrev:I det avseendet lär Apples enheter knappast vara unika från övriga marknaden. Gillar man inte smartphones får man väl låta bli dem, svårare är det ju inte.
Evil_Homer skrev:bakerman22 skrev:Evil_Homer skrev:
För att?
Jag gissar att det var ironi..
Att Äpplefantasterna skulle köpa en Äpple även om den luktade bajs.
Jag kör Apple pga att saker och ting bara funkar, men känner inget behov alls att byta ifrån min 6:a till en 7:a, hade dom om däremot gjort den vattentät och fixat dubbla batteritiden så kanske suget varit större.
Helt övertygad om att lurarna kommer fungera helt klockrent, hade jag varit kvar i industrin så hade detta varit en stor salepitch för mig, helt underbart att slippa sladdarna!
hifikg skrev:Morello skrev:shifts skrev:Det kallas fortfarande "telefon", men snacka om att den kommunikationsvarianten förpassats till periferin för min del.
Jag har börjat ringa från den riktiga, PSTN-telefonen om jag är hemma. Det är en påtaglig förbättring att slippa en en mobiltelefon i kedjan.
En av hemtelefonerna är från 1960-talet och även den erbjuder på avsevärt högre taluppfattbarhet än mobiler i allmänhet och äppelmobiler i synnerhet.
Hur gammal är du???
Morello skrev:Svante skrev:Ja, jag tror de kommer att tappa tom de trogna köparna nu.
Evil_Homer skrev:Svante skrev:Ja, jag tror de kommer att tappa tom de trogna köparna nu.
För att?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 20 gäster