Nu riskerar jag att komma ut som en riktig Apple fanboy men det är inte hela världen
Precis som dom flesta har jag haft flera olika modeller av mobiltelefoner. Nokia 3110 var en av dom telefoner som jag tycker hade bra kvalité. Den tappade jag i golvet många gånger utan att det påverkade funktionaliteten. Den första 3g luren jag köpte var en Sony Ericsson. Den gick sönder efter ca 6 månader. Efter lagning så höll den i ca 7-8 månader innan den gick sönder igen. Senare köpte jag en ny Sony Ericsson mobil och efter att ha använt den ett tag så började den låsa sig ca 20-30 sekunder varje gång jag påbörjade att knappa in telefonnumret jag skulle ringa. Den första smart mobilen jag köpte blev en Samsung. Den hade väldigt dålig ljud. Det gick inte att föra ett samtal med den utomhus där det var lite brusigt. Efter något år så började den att starta om lite hipp som happ.
För ca 3-4 år sedan köpte jag en Apple Iphone 5. Den har jag tappat i gatan 3-4 gånger så att den fått rejäla jack i metallen på sidorna men den fungerar fortfarande klanderfritt. En dag i vintras när jag kom hem från jobbet så upptäckte jag att jag inte hade telefonen med mej. Jag spårade telefonen via datorn och kunde se att den låg på min arbetsplats, eller i alla fall väldigt nära. Jag åkte tillbaka till arbetsplatsen där jag sände en signal till telefonen så att den började låta. Den kvällen hade det snöat ca 1,5 dm och jag hittade telefonen på parkeringsplatsen under snön. Efter att ha borstat bort snön så fungerade telefonen precis som tidigare.
Det lutar åt att nästa telefon också blir en Iphone men jag gillar inte att dom tagit bort hörlursutgången. Jag har i och för sig köpt ett par trådlösa portabla lurar som också fungerar med Iphone 7 men det är praktiskt med en hörlursutgång som man kan använda med vilken hörlur som helst.