UrSv skrev:Morello skrev:Varför vill man ha trådlösa lurar? Vad drivs dom med? Batteri?
Laddbara inbyggda batterier eller små tankar med ormolja.
OJ, det låter besvärligt.
Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Morello skrev:Varför vill man ha trådlösa lurar? Vad drivs dom med? Batteri?
Laddbara inbyggda batterier eller små tankar med ormolja.
När du tar ut dina AirPods ur laddaren så ansluter dom omedelbart till din iPhone, Apple Watch, iPad eller Mac. Ljudet slås på så snart du sätter hörlurarna i örat och pausas när du tar ut dom ur örat. För att justera volymen, byta låt, slå ett samtal eller till och med ge order så dubbeltrycker du bara på hörlurarna för att aktivera Siri.
mrGaskill skrev:Ironiskt nog har mina Apple-lurar (EarPods heter de som följer med med sladd, va?) hållit nu i 33 månader utan att se ut att gå sönder. Jag har fortfarande lurarna från min iPhone 5c till min 6s+. Bra grejjor.
sportbilsentusiasten skrev:Ja de håller oväntat bra.
Men är klart sugen på att testa AirPods, är ju skitcoola. (om det funkar)
Läs bara dettaNär du tar ut dina AirPods ur laddaren så ansluter dom omedelbart till din iPhone, Apple Watch, iPad eller Mac. Ljudet slås på så snart du sätter hörlurarna i örat och pausas när du tar ut dom ur örat. För att justera volymen, byta låt, slå ett samtal eller till och med ge order så dubbeltrycker du bara på hörlurarna för att aktivera Siri.
mrGaskill skrev:JA funkar gör nog AirPods. Men de har ingen snodd som hifikg länkade till? Det är väl ett måste. F.ö. är jag benägen att hålla med om att såna man trycker in i hjärnan är att föredra, om de låter bra.
Någon skrev väl i tråden om att .. eller så här, AirPods kan åka ur lätt kanske om man t.ex. ska på ett flygplan, alla får bråttom. Man råkar tappa en, och "krunsch", 900 bananer i sjön när någon bakom, som har lika bråttom, sätter foten precis på.
mrGaskill skrev:JA funkar gör nog AirPods. Men de har ingen snodd som hifikg länkade till? Det är väl ett måste.
phloam skrev:Jag tänker gå full retard, eller "retro" (ugh) och återgå till gamla portabla cd- eller kassettspelare.
Inte fan köper jag en telefon där jag måste ladda både lurar och telefon (ta bor 3,5 för att ha mer batteri i telefonen? Det kanske följer med en adapter så jag kan ladda lurarna med telefonbatteriet på bussen? Inte?) Ser inte heller fram emot att ge barn och ungdomar i familjen 1500-kronors trådlösa lurar att slarva bort. (VAR ÄR VÄNSTERLUREN???? fuuuuuuuuuuuu ) Eller låta dem ha trådlurar i en dongel i ladd/synkuttaget(!) som ju bara inte får börja glappa eller gå sönder så att telefonen i övrigt blir obrukbar.
Har hittills inte upplevt att något 3,5-uttag gått sönder i en mobil. Däremot en massa hörlurssladdar/kontakter, men det går ju faktiskt att laga. Eller så gör det ju inte så mycket om det är en billig trådlur. Att laga en trådlös Apple-lur lär ju inte bli aktuellt öht, men det är väl så det är tänkt. Köp nytt, köp dyrt.
Laila skrev::mrgreen: En låt som aldrig verkar att förlora i aktualitet . . . typ.
phloam skrev:Jag tänker gå full retard, eller "retro" (ugh) och återgå till gamla portabla cd- eller kassettspelare.
Inte fan köper jag en telefon där jag måste ladda både lurar och telefon (ta bor 3,5 för att ha mer batteri i telefonen? Det kanske följer med en adapter så jag kan ladda lurarna med telefonbatteriet på bussen? Inte?) Ser inte heller fram emot att ge barn och ungdomar i familjen 1500-kronors trådlösa lurar att slarva bort. (VAR ÄR VÄNSTERLUREN???? fuuuuuuuuuuuu ) Eller låta dem ha trådlurar i en dongel i ladd/synkuttaget(!) som ju bara inte får börja glappa eller gå sönder så att telefonen i övrigt blir obrukbar.
Har hittills inte upplevt att något 3,5-uttag gått sönder i en mobil. Däremot en massa hörlurssladdar/kontakter, men det går ju faktiskt att laga. Eller så gör det ju inte så mycket om det är en billig trådlur. Att laga en trådlös Apple-lur lär ju inte bli aktuellt öht, men det är väl så det är tänkt. Köp nytt, köp dyrt.
Harryup skrev:Man kan också tänka sig att regeringen lägger höga skatter på musiklyssning i lurar för att klara nollvisionen t.ex. Och för att få folket mer alert och inte sitta och slö till på offentliga platser. Då kommer många inte ha råd att lyssna i lurar och uttagets vara eller inte blir betydelselöst.
hifikg skrev:phloam skrev:Jag tänker gå full retard, eller "retro" (ugh) och återgå till gamla portabla cd- eller kassettspelare.
Vem lagar såna kontakter? Jag har hörlurar för många tusenlappar liggande för att kontakterna pajat. Idag köpte jag mina första trådlösa hörlurar. Mer om det på annan plats.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster