Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Tror det var dessa, http://www.blumenhofer-acoustics.com/Pr ... uinFS2.php
RogerGustavsson skrev:Jag undrar lite hur de där stora systemen fungerar i mera rimliga rum? Basproblem kan jag mycket väl tänka mig kommer som ett brev på posten (fast den är ju sämre än någonsin).
RogerGustavsson skrev:De stora rummen på mässan verkar låta dessa stora och baskapabla system sjunga ut utan att blir ett oartikulerat buller. Medvetet skippade jag JVC's mindre biorum. Lyssningen från toan bredvid räckte...
RogerGustavsson skrev:På denna mässa fanns det några överdrivet stora rum, som där Burmester demades. Även Dynaudio’s rum var väldigt stort (9x12 m). Ungefär hälften av rummen var mindre än de flestas vardagsrum. I några fall var rummen för små. Förvånades ändå av att man fick till det bra på många håll. En klart högre nivå än vad som bjuds på Sweetspot i Jönköping, där rummen är lite för små överlag och de större är svåra att bemästra. Kan mycket väl tänka mig att t.ex. Sons Faber Il Cremonese är avstämd för ett väl tilltaget rum som det på mässan.
Panelguy skrev:RogerGustavsson skrev:De stora rummen på mässan verkar låta dessa stora och baskapabla system sjunga ut utan att blir ett oartikulerat buller. Medvetet skippade jag JVC's mindre biorum. Lyssningen från toan bredvid räckte...
Ofta brukar det heta att mässrum är undermåliga men jag håller inte med alla gånger. De stora rum som de stora (dyra) systemen ofta ställs ut i är som du säger kapabla att hantera kraftig bas på ett annat sätt än "vanliga" vardagsrum där det ofta kan förekomma svajiga trägolv och sviktande gipsväggar.
Morello skrev:Någon mer som reagerade på mängden vinylspelare?
RogerGustavsson skrev: Förvånades ändå av att man fick till det bra på många håll. En klart högre nivå än vad som bjuds på Sweetspot i Jönköping, där rummen är lite för små överlag och de större är svåra att bemästra.
lennartj skrev:Längre upp i tråden undrade någon om han hört rätt att KEF Muon kostar en miljon, jag tror inte det.
Så billigt kommer man inte undan 1,8 mille var vad jag uppfattade.
Demonstratören nämnde också att de valt att inte spela med extremdyr elektronik, vilket var synd.
lennartj skrev:...
Även de små danska gjutjärnshögtalarna gav upphov till associationer...
Panelguy skrev:lennartj skrev:Längre upp i tråden undrade någon om han hört rätt att KEF Muon kostar en miljon, jag tror inte det.
Så billigt kommer man inte undan 1,8 mille var vad jag uppfattade.
Demonstratören nämnde också att de valt att inte spela med extremdyr elektronik, vilket var synd.
Helt rätt prisuppgift, ingen budget-hifi precis. När jag hörde dem i Stockholm drevs de med Mark Levinson.
Adhoc skrev:paa skrev:Alexi skrev:
Vad är det för system, och hur lät det?
Högtalarna är ett par holländare, Stage Accompany, mest avsedda för ljudstudios. Lät riktigt trevligt i mina öron. Spridningen för diskanten är begränsad vertikalt, 40 grader, så danskarna som ställde ut hade t.o.m. gjort sig omaket att plocka med sig en fet avlyssningssoffa med rätt sitthöjd gentemot högtalarna och deras stativhöjd. Vid beställning "skräddarsys" stativhöjden mot den lyssningshöjd dom ska ska användas vid. Själva elementen sades vara handbyggda av Stage Accompany. 280K / par tillsammans med ett filter i separat låda, slutsteg med 4 kanaler behövs för drivningen. För den som jagar lågbas kompletteras dom tydligen med 2 st 18":are. Elektroniken var från Viola Laboratories.
http://www.stageaccompany.com/products/ ... aster.html
http://www.stageaccompany.com/support/d ... echdoc.pdf
...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster